Overvejer at købe en Homey

Hey,

Efter at ha faldet over nogle Homey videoer på Youtube, overvejer nu at købe en. Dog har jeg nogle spørgsmål, jeg er lidt i tvivl om inden jeg smider 3.200 efter den.

Skal jeg stadig købe hubs/gateways til de forskellige ting ? eller klare Homey dette for mig ?

Er der noget jeg skal være opmærksom på ? Pt. har jeg Trådfri i huset, men overvejer at udbygge med Hue osv. Hvor jeg ser en stor fordel i at have det hele et sted

Mange devices kan inkluderes direkte i Homey uden deres egen gateway/bridge/hub. Det gælder f.eks. Både IKEA og Philips Hue. Men det kan være en fordel alligevel. Man kan f.eks. ikke opdatere firmware via Homey. Der er også en begrænsning på antal zigbee enheder direkte forbundet til en hub. Det gælder også Homey. Så flere hubs betyder mulighed for flere zigbee enheder (batteridrevne). Jeg har selv Hue forbundet til Homey via Hue bridge. Det fungerer bedre for mig. Men IKEA direkte uden deres gateway. Det gælder også Aqara, hvor jeg ikke benytter deres hub. Nogle devices kan kun forbindes til Homey via deres hub.
Men alt-i-alt. Du bliver ikke skuffet over Homey

Det er jeg glad for at høre :slight_smile: Helt fantastisk, frygtede mere, at for hver ny “producent”, at jeg skulle ud og have deres gateway også. Så Homey mere var en connecter for dem alle, men lækkert, at ikke behøves at købe alle gateways… Tror jeg skal have købt en nu, hvor den er faldet 300kr i pris :slight_smile:

1 Like

Jeg har lige modtaget en homey bridge, og jeg er meget imponeret over den indtil videre. Jeg har kun Ikea Trådfri og det virker super nemt. Dog er der lige pt lidt udfordringer med IKEAs nyeste firmware der driller. Man kan fint parre enheder, men man kan ikke bruge dem :lying_face:
Jeg har opdaget det på Wireless dimmer, som det eneste. Jeg har heldigvis nogen liggende som ikke er firmware opdaterede. Jeg har derudover fibaro røgalarmer, og det virker bare uden problemer. Dog skal jeg påregne en udgift på 25,- pr måned da jeg har mere end 5 enheder. det kan jeg godt leve med indtil videre.

Fedt at høre med Bridge :slight_smile: Dog tror jeg mit valg, går på Pro, da jeg også gerne vil benytte mig af HomeyScript :slight_smile: