Overstap naar andere WiFi

Overgestapt van Ziggo naar KPN. Dag bezig geweest met helpdesk en internet werkt. Na vele pogingen heeft homey eindelijk netwerk gevonden. En ik zie in de app alle apparaten maar geen enkele is bereikbaar. Ligt dat aan vast ip adressen denk ik. Iemand een tip voor ik simpel alles weer aan de praat krijg? Of moet ik toch apparaat voor apparaat opnieuw koppelen?

Dat zou je niet blij maken, heb ca 20 schakelaars en dimmers. En aan die flows die er aan hangen

Wie helpt me

Maak op je nieuwe router de zelfde netwerk setting aan, gelijke SSID en met hetzelfde wachtwoord.
Anders moet je alle apparaten opnieuw koppelen. (zal bij een paar toch zijn)

1 Like

Ik denk dat je wel moet vertellen welk type apparaten het niet doen. Zonder dat is er geen zinnig woord over te zeggen.

Het vervelende is dat de homey de kleurige ring laat zien en vertelt heeft dat installatie gelukt is. En in de modem van KPN zie ik ook apparaten (ben aan het uitzoeken welke waar hoort want dΓ‘t had ik voor overstap niet genoteerd. Heb nu 6 shelley dimmers maar welke waar…

In de homey app staan andere IP adressen bij de apparaten. Dus dat zou ik in instellingen in modem KPN box 12 moeten wijzigen. Dat wordt even puzzelen hoe en waar maar dat hoort hier niet thuis denk ik. Ga dus nu naar afdeling KPN :wink: Bedankt in ieder geval @johan_W voor de tip. Heb volgens mij alle apparaten in het modem staan.