Opladen telefoon flow

Iemand enig idee hoe ik het opladen van mijn Samsung telefoon kan detecteren op een andere manier dan Macrodroid?

Ik heb al zo’n 4 jaar een homey en mijn slaap/wakker flow werkte prima.

Zowel voor mijn vrouw als voor mij had ik een flow met een slim stopcontact (W hoger dan X) en een webhook (macrodroid) die wist dat mijn telefoon aan de oplader hing.

Maar op 1 of andere manier werkt macrodroid niet meer.

Nu heb ik dat onderdeel eruit gehaald.

Mijn wakker-flow nu:

Wanneer het slimme stopcontact onder de 1W komt.

Maar dat gebeurt de hele nacht door, omdat mn telefoon blijkbaar opgeladen is, vervolgens weer gaat laden etc etc. (Zie plaatje).

Bij mij werkt het met MacroDroid prima. Je kan als actie “HTTP verzoek“ instellen, en dan https://webhook.homey.app// gebruiken.

Cloud ID: Vind je bij Meer→Instellingen→Algemeen
Event: stel je in in een Flow bij de Flowcard “Event ontvangen“

Je kan in MacroDroid een macro zoals deze maken:

Via een tag kan je ook het batterijniveau meesturen en deze bijvoorbeeld opslaan in een Logic variable

Anders dan MacroDroid weet ik geen andere manier.

Ik gebruik Macrodroid al “eeuwen”, en het werkt echt 100% foutloos en feilloos.

@smarthomesven Bij 100% thuis gebruik zou ik het gebruik van lokale webhooks willen aanraden.

Ik heb het inmiddels weer ingesteld, had mijn oude actions er nog in staan gelukkig. Het werkt weer.

Maar ik gebruikte te gratis versie en moest steeds iets doen om er “dagen bij te krijgen”.
Heb nu gewoon eenmalig een klein bedrag betaald. Ook goed!

1 Like

Het zou kunnen dat je bij de gratis versie max. 3 macro’s tegelijk actief mag hebben.

Ja ik kijk de advertenties altijd alvast 30 dagen vooruit (10 keer de advertentie kijken), dan hoef ik er voor een tijd niet meer over na te denken.

De 5 macro limiet kan je bypassen door de If conditions voor Trigger Fired te gebruiken

Ik heb eeb tutorial gemaakt om dit met tasker te doen:

how-to-using-tasker-to-send-battery-level-from-phone-to-homey