OPGELOST: Time out bij toevoegen cameras in Foscam app (versie Edwin van de Pol v2.2.0)

Goedemorgen,

Nieuw op het forum, netjes eerst de zoekfunctie gebruikt, maar ik weet niet zeker of ik hier op de juiste plaats post. Excuses als dat niet zo is. Ik kom er niet goed uit, waar ik het beste kan aankloppen voor app-support en weet dat Edwin (developer van deze app) hier wellicht meeleest.

Probleem:
Ik krijg een timeout foutmelding bij het toevoegen van Foscam cameras in de Foscam app gemaakt door EvdP.
Zowel bij het toevoegen van een Bullet als een PT camera: “Timed out after 30000ms.”

Qua invoer bij het toevoegen van de cameras, heb ik het volgende staan (wachtwoord aangepast):
IP ADDRESS 192.168.1.212
PORT 88
USERNAME Foscam
PASSWORD xxxxxx

Via een internet browser kan ik gewoon succesvol snapshots zien met soortgelijke input: voorbeeld: http://192.168.1.212:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=Foscam&pwd=xxxxxx

De cameras zitten op hetzelfde wifi netwerk als mijn laptop en Homey. De IP vervangen door externe IP (icm port forwarding) maakt geen verschil.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt of enig idee wat er mis kan gaan? De cameras hebben in mijn ervaring prima wifi en reageren via andere kanalen echt wel vlot.

Wellicht nog nuttig om op te merken:
*De cameras hebben eerder altijd via deze app in Homey gewerkt, echter na opnieuw instellen van wifi netwerk (met o.a. naamsverandering), werkten deze niet meer en zijn ze tussendoor met Foscam app en al verwijderd uit Homey.
*Herstarten Homey, Foscam app binnen Homey en cameras zelf, haalde niks uit. Herinstalleren Foscam app ook niet.
*In de logs zie ik afwisselend “Searching device” en “Pairing started” zien.

Alvast bedankt voor jullie input!

UPDATE: Edwin ik zie dat ik je kan taggen, mocht je druk zijn, negeer gerust, maar ik tag je toch even @evdpol

Hi Monique,

Ja, ik lees nog mee :wink:

Je weet zeker dat je mijn app nog gebruikt, aangezien Foscam inmiddels zelf een app in de app store heeft staan, en je aangeeft dat je de app verwijderd hebt, en opnieuw geïnstalleerd hebt? Of gebruik je de “community edition”?

Verder lijkt het erop dat Homey de camera niet kan vinden. Misschien kun je in de logs van je router controleren wat hier precies mis gaat? Als het mijn app betreft, weet ik bijna zeker dat het niet aan de app zelf ligt, maar aan de setup van je netwerk. Je geeft zelf ook aan dat je je netwerk aangepast hebt, misschien dat het met caching te maken heeft?

De logs “Searching device” en “Pairing started” worden gemaakt bij het toevoegen van devices scherm in de Homey app.
Ik zou om te beginnen de logs van je router controleren om te kijken wat er precies mis gaat omdat het met je netwerkverbinding vanaf Homey mis gaat.

– Edwin

Hi Edwin,

We gebruiken zeker nog jouw app!

Ik heb me gefocust op de router en ik vermoed dat het netwerk waar Homey en de cameras naar aan het connecten waren, toch wat toegangsrechten misten. Wat wijzigingen toegepast en de cameras worden weer gevonden.

Bedankt voor het wijzen op de router ipv op Homey en je Foscam app. Ik kan weer door :slight_smile:

Fijne feestdagen alvast,
Monique

Hi Monique,

Goed om te horen dat het probleem is opgelost.

Jij ook fijne feestdagen!

– Edwin