Foscam koppelen?

Ben net nieuw met Homey, probeer mijn Foscam r2m camera te koppelen, hij vindt de camera in het netwerk en dan vraagt hij om een camera gebruikersnaam en wachtwoord. Hier alle mogelijkheden geprobeerd van mijn Foscam account. Maar kom hier niet verder?

meer mensen dit probleem of een suggestie wat ik bij deze camera gebruikersnaam voor account gegevens moet invoeren?

Wat gaat er mis?
Accepteerd hij het wachtwoord niet?
Heb er gisteren nog een toegevoegd. Hij accepteerd het password en voegt dan het icoo toe.

Die blijft dan wel even met een rood uitroeptekentje staan.
Maar dat lost zich na enkele minuten op

Heb dezelfde camera’s, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik ze aan Homey heb toegevoegd…

Als je in een webbrowser es naar het IP-adres van de camera browst? Moet vanaf een pc geloof ik, aangezien je effe iets moet downloaden om er in te komen.
Kun je daar een gebruikersnaam/ww iinvullen/instellen?
Die kan wat anders dan die van je Foscam account zijn.

Geeft aan onjuiste gebruikersnaam/wachtwoord. Maar zelfs bij foscam account al keer gerest, maar blijft dit aangeven?

Denk ook niet dat je die van je Foscam accoumt moet gebruiken, maar die van de camera zelf. Zie mijn bericht hierboven.

Als ik IP adres intyp wat homey aangeeft dat bij de camera hoort dan krijg ik site is niet bereikbaar. Dus daar kom ik helaas niet verder?

Dat gaat ook niet werken, je moet daar de poort waarop de camera zit ook nog aan toevoegen.
(Homey zal die wel automatisch vinden)

Agreed, deze app connect direct met de camera niet met de foscam cloud

Dat is wel heel raar, dat zou wel gewoon moeten.
Doe je dat vanaf een windows pc? In Chrome bijvoorbeeld?
Heb je één netwerk (vlans) of verschillende?
Je zou vanaf een windows pc een dergelijk scherm moeten zien:


Ik vermoed dat dat dezelfde gebruikersnaam en ww is die je nodig hebt in Homey.

@FKey bij mij werkt het ook op een pc met alleen ingeven van IP, zonder poortnummer.

Apart, dat is mij nog nooit gelukt.
In chrome heb ik het ook niet aan de praat gekregen, die krijgt de driver niet gedownload

@FKey De software van Foscam zou idd wel iets beter kunnen. Want waarom zou je iets moeten downloaden om een webinterface te kunnen openen…?
Maar op alleen IP openen werkt hier bij beide camera’s gewoon. Bovendien ook in Chrome, al moet je daar dus eerst iets downloaden dacht ik.

@Alexander_E:
Probeer es admin als gebruikersnaam en bij het wachtwoord niets invullen? Dat zou de default moeten zijn van Foscam. Al zou ik die in de webinterface zeker even veranderen als die werken, da’s niet echt heel veilig… :slight_smile:

Zowel op mijn mac als op mijn window pc reageert die niet op het IP adres. Ook niet met de poortnummer erachter.
aparte ook dat homey een ander ip adres geeft als wat foscam in de app weergeeft bij de camera.
Had admin ook al geprobeerd maar hij wil perse een wachtwoord voor ik verder kan. (Wachtwoord admin ook geprobeerd lukt ook niet)

Ik zou eerst ff zorgen dat je de camera vanaf een pc kunt benaderen. Want dat zou echt moeten kunnen en zo kom je ook bij gebruikersnaam / ww van de camera.

Heb je gescheiden netwerken voor wifi en bedraad bijv?
Zit je pc in hetzelfde vlan als de camera?
Kun je de camera wel pingen?
Camera opnieuw opstarten of in het uiterste geval resetten en opnieuw installeren?

Als je de webinterface kunt openen, dan kun je ook gebruikersnaam en ww van de camera wijzigen die je vervolgens ook in Homey invult.

Camera resetten heeft inderdaad geholpen. Heb hem nu kunnen toevoegen. Thanks voor de hulp!

Welcome!
En vergeet niet (als ik jou was tenminste) gebruikersnaam en ww even te veranderen als die nog default zijn…

Nee die heb ik na de reset kunnen instellen dus ook niet meer default. :slight_smile:

1 Like

wellicht niet helemaal passend bij de originele vraag; maar toch. Hoe krijg ik realtime video te zien van mijn foscam camera’s via Homey? in de app zijn alleen snapshots mogelijk, maar ik wil op basis van een flow realtime video kunnen zien.