Opa helpen

Hallo, ik hoop dat jullie mij en mijn opa kunnen helpen ?

Ik ben op zoek naar het volgende: Mijn opa gaat heel erg achteruit en wordt steeds vergeetachtiger. Zo weet hij niet meer wanneer hij welke medicijnen moet nemen of gemaakte afspraken of bezoek. Maar hij is nog te goed om naar een verzorgingshuis te gaan. Als hij nu niet weet wat hij moet doen, belt hij ons. Nu dacht ik eraan om een geheugensteuntje voor hem te maken in combinatie met een mooie flow, en daarbij heb ik graag jullie hulp.

Ik ben op zoek naar een systeem waarbij op een bepaald tijdstip of aan de hand van een agendapunt een flow wordt gestart. Hierbij wordt een bestand afgespeeld (ingesproken mp3) dat vertelt wat hij moet doen. Als hij dit heeft gedaan, kan hij dit bevestigen door middel van een rode knop. Als hij dit niet binnen 2 minuten heeft gedaan, wordt het bestand opnieuw afgespeeld. Na vier keer afspelen moet er een melding naar de kinderen worden gestuurd, zodat wij weten dat hij het niet heeft gedaan.

Kunnen jullie mij helpen met het maken van zo’n geavanceerde flow?

Zelf zat ik al te denken aan het gebruik van de volgende apps/apparaten:

  • Agenda: iCalendar
  • Geluid: Soundboard en Sonos
  • Rode knop: FIBARO Button Rood
  • Bericht/melding: WhatsApp/Telegram

Een begin:

2 Likes

Leuk dat je dit aan het doen bent!

Misschien kan je zelfs het pillendoosje integreren in de flow. Eventueel met een deur open/gesloten sensor of iets meer zoals dit

2 Likes

@Leroy_Nobel Is je Opa al geholpen?