One2track

Goedenavond,

Heeft iemand de tip om one2track horloges te koppelen in de app one2track ?

Ik krijg het niet voor elkaar.

Groet Floris

Je hebt na installatie van de app op Homey ook een nieuw apparaat aangemaakt en daar voor de app van one2track gekozen?
Ik neem aan dat dat zo moet want zo werkt het voor bijna alle apparaten.
Heb zelf geen horloge hiervoor.

Idd ik heb na de installatie ook gekozen voor een nieuw apparaat.

Maar hij blijft zeggen time out error

Homey opnieuw opgestart, app opnieuw opgestart of het horloge opnieuw opgestart?
App nogmaals installeren?
Andere ideeën heb ik zo even niet.

Goedenavond,

Ben ook erg geĂŻnteresseerd hoe dit voor elkaar te krijgen. Krijg zelf de melding dat er geen one2track sessies zijn om toe te voegen.

Precies bij mij ook hetzelfde.

Krijg geen contact met app beheerder.

Misschien iemand een tip?

Ik heb zelf een melding gedaan op de site van one2track omdat zij kennelijk de app gemaakt hebben, misschien moet je dat ook doen

Ga ik doen.

Ben benieuwd

Helaas is de app niet van one2track.

Ze hebben geen api beschikbaar op dit moment.

En geen ondersteuning.

Misschien dat we met de app bouwer in contact kunnen komen.

Groet Floris

Goedeavond,

Ik ben bezig met het oplossen van dit issue.
Alleen heb ik zelf geen manier op het te reproduceren. Het lijkt erop dat one2track hun portaal weer aangepast hebben.

Als iemand zou kunnen checken of de test versie van de app volledig werkt zou dat top zijn.
Bij toekomstige issues met deze app mag er evt ook gemailed worden.

Beste Luto,

Test versie geprobeerd helaas krijg ik een time out error.

Mvg Floris

Ha Floris,

over de afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het testen van het login systeem. Ondertussen ben ik erachter gekomen dat ze bij one2track zo vaak hun platform updaten dat het het niet waard is om dat kat en muis spel te spelen en login via email en wachtwoord te ondersteunen.

Test versie 1.4.0 heeft nu login via cookie en csrf token.

Aangezien ik zelf geen one2track horloge heb maar deze app op aanvraag van een andere gebruiker gemaakt heb heb ik zelf geen manier om de horloge kant te testen. Inloggen lijkt nu wel goed te gaan met deze test versie.

als jij (of iemand anders) zou willen testen of hij het nu weer doet dan zou dat fijn zijn en kan ik hem misschien nog voor het eind van de week volledig live krijgen.

Goedemorgen

Ik ga hem zsm proberen!

Dan koppel ik het terug.

Dank je wel voor alle tijd en moeite !

Ik loop vast op elementen,elements.

Kan dit niet vinden, zal wel aan mij liggen​:sweat_smile:

Waar kan ik dit vinden?

elementen / elements is het scherm waar de html code in staat.
als ik het pijltje voor aanklik word er meer code zichtbaar
Dan zijn we opzoek naar deze regel. waar ik mijn token vervangen heb.

Ik zal als ik terug ben van vakantie gelijk proberen.

Hoi, bedankt voor de One2Track-app! Ik denk dat ik een bug heb gevonden die de Advanced Flow-editor onbruikbaar traag maakt.

Symptoom: de web-app (my.homey.app) wordt extreem traag zodra ik een Advanced Flow open/wijzig — elke handeling duurt 30-45 sec en ik krijg herhaaldelijk “Pagina reageert niet”. Het gebeurt ook als ik niets doe.

Oorzaak: via de browser-ontwikkelaarstools (F12 → Network → WS → socket.io → Messages) zie ik dat mijn One2Track-tracker continu ál zijn flow trigger cards verwijdert en opnieuw aanmaakt. In de socket-stroom komt onophoudelijk, meerdere keren per seconde, dit soort berichten voorbij:

42/api,["homey:manager:flow","flowcardtrigger.delete",{"id":"homey:device:<id>:measure_battery_threshold_below"}]

…en hetzelfde voor measure_speed, measure_altitude, measure_signal_strength, measure_satellites, measure_gps_accuracy, measure_steps, meter_sim_balance, measure_heading en measure_phonebook_count.

Die constante stroom overspoelt de realtime-verbinding, waardoor de Homey Flow-editor vastloopt. Op een Homey met veel apparaten en flows is dat funest.

Het lijkt sterk op een bekend geval bij de Home Assistant Community-app: daar werden bij elke device-update alle flow cards opnieuw aangemaakt. Dat is opgelost (v1.15.2) door de cards alléén opnieuw op te bouwen wanneer ze echt wijzigen.

Vraag: kan de app de flow cards niet bij elke update verwijderen/aanmaken, maar alleen wanneer de capabilities daadwerkelijk veranderen?

Gegevens:

• Apparaat: One2Track tracker
  • App-versie: 1.4.0
  • Homey Pro (2023), firmware: 13.3.0

Graag even reactie op doorlooptijd.
Mocht er meer info vanuit mij helpen om dit op te lossen, laat het even weten

Thanks, Groet, Jeroen

Klopt, al was dat slechts bij één specifiek device van mij via de HA community app.

@Robin Bolscher
Hi Robin, ik tag je even hier:
Wat ik wat apart vind is, dat het momenteel nog steeds gewoon mogelijk is om de flow editor “plat te leggen” via een “verkeerd” gekozen device initialisation (vergeef me de niet technisch correcte omschrijvingen);

Athom zou daar m.i. in het algemeen het maximale aantal “card re-creates” moeten limiteren tot max x maal per seconde per device / en/of per flowkaart.

Mocht het nog niet op de todo staan; is dat een idee, Robin?
Zie mijn Slack DM dd. 28042026:

Ronny heeft ontdekt waarom, van zijn Home Assistant Community app, van het device type “fan” de flowkaarten steeds opnieuw worden aangemaakt. Ik quote even zijn uitleg:

I created a new test version.
The issue: a capabilityOptions update is not only updating the attributes. It reinitializes the whole device. And that seems to re-create all flow cards :see_no_evil:
Some drivers (device types like “media device”) are already checking mode lists on updates/changes. The fan device just updates the mode list without this check.
Now the mode list is checked every time before changing the device. That should prevent the issue with your device - I hope :smile:

Linkje