Ny här och är tacksam för hjälp. Även om var jag skall lägga min fråga

Skall gå över från standard till Pro. Anvisningarna säger att jag vid uppstart av Pro skall få erbjudandet att ladda ner gamla konfiggen i samband med anslutning till Wifi, men det dyker inte upp något så den startar i rått skick. Det skulle ta veckor att göra om arbetet så jag är mycket tacksam för råd om hur jag går tillväga.

Du behöver nog vänta på firmware 4.0. Den är aviserad på supportsidorna så det bör inte dröja alltför länge. Det innebär också att du får betala en 10 euro per år eller 1 euro i månaden för att få tillgång till backup/återställning.

Välkommen till forumet, förresten :slight_smile:

Moved to the Swedish part of the forum.

Tack, finns det då ingen möjlighet att rädda över konfiggen idag? Fick ju det intrycket på supportsidorna.

Nope

Hej! Har nyligen skaffat en Homey o fått igång den ganska bra trots den bristfälliga dokumentationen.
Nu tänkte jag koppla in min NAS (Synology DS218play) men misslyckades med den info som jag fick i appen.
Ok skam den som ger sig. Såg att det fanns en community, fint det löser sig, trodde jag. De första som dyker upp är frågor i olika språk grupper, vem ha kommit på något så genialiskt? (Troligen någon som talar franska)
Men när det nu är som det är så kan jag likaväl fråga på svenska, men hur gör man det?

Hur får jag upp alla trådar på svenska?

På forumets första sida, en meny “all categories”, välj Svenska så kommer du till den underkategorin.
Normalt får man bäst hjälp om man frågar i tråden för den app man undrar över, så leta upp tråden för den Synology-app du använder, men räkna med att den bara finns på engelska. Kolla åtminstone första posten i den tråden om du hittar svaret på din fråga innan du ställer den själv, det anses tillhöra god hyfs.

Gå med i gruppen Homey Homies på facebook om du inte redan gjort det. Den är mer aktiv än detta forumet på svenska.