Nieuwe TADO app

Dan ga je negatieve waarden krijgen als Tado bijvoorbeeld 20% moduleert wanneer de temperatuur reeds bereikt is. Ik vond het ook heel handig om te kunnen zien welke capaciteit Tado vraagt. Samen met alle andere tekortkomingen in de nieuwe app blijf ik ook gewoon met de oude, perfect werkende, app!

Bedankt voor de suggestie! Via deze guides lukte het om mijn backup van vanochtend 02.00 terug te zetten: https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360010668340-How-do-Homey-Cloud-Backups-work- https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360012077534 - eerst even checken of je wel over een recente backup beschikt.

Daarmee kreeg ik de oude versie 3.0.10 terug en werkt alles weer naar behoren :sweat:

Hier zou ik niet op rekenen aangezien de backup de apps uit de app store installeerd.
Meestal niet zichtbaar in de store is niet meer kunnen installeren. Ik verwacht dat dit dus binnenkort niet meer werkt.

Ik vond de mail al bijzonder, roepen dat iets helemaal geweldig is, zonder uit te leggen wat er dan precies geweldig is. Maar blijkbaar toch goede marketing, want zo te lezen hebben er al veel gebruikers precies gedaan wat gevraagd werd. Ik wacht nog even… :wink:

Ik snap t “advies” ook niet zo. Je kunt (op de Pro) de “nieuwe” app gewoon naast de oude installeren en dan zelf beoordelen hoe en wat.

Ik heb ook de backup van vannacht teruggezet en werkt alles weer gewoon prima met de “oude” app.
Ik draai nu de nieuwe ernaast om te zien of deze verbeteringen krijgt. Volgende keer maar even twee keer nadenken voordat ik weer iets nieuws zomaar installeer.

Ik vermoed dat het in dit geval wel werkt, aangezien van die oude app er geen nieuwe in de Homey app store beschikbaar is.
De nieuwe app is immers geen logische opvolging van de oude…

Ik wil hierbij bevestigen dat ik ook net een back-up heb hersteld en dat de APP weer terug is!

Fijn!

Als ik de melding krijg dat het advies is om deze app te vervangen dan verwacht ik toch tenminste dezelfde functionaliteit. Maar blijkbaar is dat niet zo:(

2 Likes

Die oude App kan niet gevonden worden (Publicatie verborgen)

Alleen hebben ze denk ik de App in de achtergrond nog staan zodat de installatie tellers mee lopen en ze kunnen zien of er al meer de nieuwe app hebben en de oude verwijdert.

Dat bedoel ik dus inderdaad ook… :slight_smile:

Geen last van. Om de zoveel maanden moet ik een keer inloggen op my.tado.com

v1.0.8
Kaartjes van bijv. (centrale) thermostaat zijn anders dan in de app store wordt getoond:
ALS…

Oude app v3.1.13 ter vergelijk:


EN…

Oude app v3.1.13 ter vergelijk:

DAN…

Oude app v3.1.13 ter vergelijk:

Voorbeeld flow:

Zojuist de test versie 1.0.8 geïnstalleerd maar zie geen grote wijzigingen.

Ik kan niet eens apparaten toevoegen. Wat moet ik doen?

Naar de apparaten tab gaan en op het plusje rechtsboven klikken.

Hier staat veel handige info:
https://support.homey.app/hc/en-us

Youtube: zoek naar Athomnl

1 Like

Excuses, had verkeerde screenshot. Bij mij bleef onderstaande leeg. Nu zie ik de knoppen wel.

1 Like

Ah okee. Het duurt even inderdaad voordat je tado apparaten in beeld verschijnen

It takes long enough that Homey seems to timeout. I’ve been trying for 3 days and so far have got my 2 wired smart thermostats only

Het duurt lang genoeg dat Homey een time-out lijkt te krijgen. Ik probeer het al 3 dagen en heb tot nu toe alleen mijn 2 bedrade slimme thermostaten

Apart. Staan ze wel in de tado telefoon app?