Nieuwe TADO app

Excuses, had verkeerde screenshot. Bij mij bleef onderstaande leeg. Nu zie ik de knoppen wel.

1 Like

Ah okee. Het duurt even inderdaad voordat je tado apparaten in beeld verschijnen

It takes long enough that Homey seems to timeout. I’ve been trying for 3 days and so far have got my 2 wired smart thermostats only

Het duurt lang genoeg dat Homey een time-out lijkt te krijgen. Ik probeer het al 3 dagen en heb tot nu toe alleen mijn 2 bedrade slimme thermostaten

Apart. Staan ze wel in de tado telefoon app?

Ja, al mijn TRVs staan in de Tado-telefoonapp. Elke keer als ik apparaten probeer toe te voegen, verliest Homey de verbinding. Ik heb dit gemeld aan Athom, het vermoeden lijkt te zijn dat Homey niet van Mesh WiFi of WiFi 6 houdt

Ah okee.

Dus even beide uitschakelen en een “traditionele” Wifi gebruiken naast Homey en opnieuw proberen.
gewoon een zaak van elimineren.

Deze overschrijft de 3.x versie van Athom, dan ben je de ‘oude’ werkende versie van Athom kwijt.
Deze versie deed het bij mij niet. Deze app is onverwachts gestopt.

Heeft iemand toevallig Github link naar versie 3.0.3?
De laatste fatsoenlijkse versie van de app wat mij betreft.

Raar, bij mij niet. Ik heb de nieuwe v1.x versie vanuit de store geïnstalleerd. Hij verscheen naast de v3.x versie.

Apparaten toevoegen werkt ook voor beide afzonderlijk
v3

v1

Dat klopt.

Wat ik bedoelde is dat die Github versie waar je naar linkt de werkende 3.x versie van Athom overschrijft. Die heb ik via CLI geïnstalleerd en die ging over de Tado 3.x versie heen. En die CLI install doet het niet.

Dus ik heb een werkende 1.x versie en een niet werkende 3.x versie.
Ik heb geen backups, dan kun je niet terug naar oude Athom 3.x versie.

Owww op die manier.
Ik wist niet dat je de oudere versie zo hop op een ‘live’ Homey zou gaan proberen. Het kan kloppen dat hij niet werkt, omdat tado de API een tijdje geleden heeft gewijzigd (bedacht ik me later). Ik heb die post nu verwijderd.

Balen dat je geen backup hebt, daar ga ik altijd vanuit. Ik bedoel, ik ga niet steeds zeggen “doe dit alleen als je een backup hebt”.
Met backup kon je nog terug naar v3.x, ondanks dat hij niet meer in de store staat.

Wat mis je nu bij de v1 versie?
Hoop niet dat je erg veel flows met tado hebt.

Verder voor mij geen probleem hoor. Ik wist dat ik een risico nam.
Geen backups = eigen risico

Ik red me wel met versie 1.x
Ik ga er vanuit dat prutsers bij Athom uiteindelijk de meeste functionaliteit weer toevoegen.

1 Like

Hier nog iemand die niet zo slim is geweest met het wachten van het installeren van de nieuwe Tado app :joy:
Wat mij opvalt is dat de wijzigingen die ik doe in de Tado app niet richting Homey worden gepusht. De wijzigingen die ik in Homey doe zijn wel direct zichtbaar in de Tado app.

Iemand anders hier ook last van/ heeft er iemand een oplossing voor?

Ik heb support ticket ingediend. Hierbij hun antwoord. Netjes dat ze reageren!!!

De Tado app is vervangen omdat de eerdere versie vaak leidde tot instabiliteit en omdat de nieuwe versie geschikt is gemaakt om ook in de cloud ,van waaruit het nieuwe Homey wordt aangestuurd, te functioneren.

Helaas is daarbij volgens vele gebruikers onbedoeld functionaliteit verloren gegaan. De afgelopen dagen heb ik een rapportage samengesteld van alle verloren gegane functionaliteit die onze gebruikers hebben gemeld. Uiteraard heb ik jouw bevindingen 1 op 1 overgenomen en daaraan toegevoegd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Helaas is er geen mogelijkheid om terug te vallen op de oude versie van de app.

Onze developers werken hard aan een passende oplossing voor iedereen en we zullen het ook melden wanneer er aanpassingen zijn gemaakt binnen nieuwe updates voor de Tado app.

1 Like

Volgens mij had iemand die opmerking ook gemaakt in deze trhread. Zelf werkt dit bij mij dus wel goed, maar er waren mensen die met de “oude” TADO app problemen hadden (vandaar dat deze dus ook gewijzigd is kennelijk), maar die problemen herkende ik dus ook niet :wink:

Gelukkig dat jij er geen last van hebt… Ik had het met de oude app ook niet… Nu wel, hopen dat er snel een oplossing voor komt…

Raar, de oude app werkt prima juist.
En tado loopt al via “de cloud”.
Ze zijn in de war met de KaKu app als je t mij vraagt :sweat_smile::clinking_glasses:
En het blijft me verbazen dat ze ‘nieuwe’ apps, en zeker de testversie, niet vooraf even laten testen door vrijwilligers.
Ze lijken echt verbaast dat er dingen ontbreken of fout lopen.

1 Like

Echt helemaal niet?
Met de nieuwe v1 app komt een tado phone app wijziging binnen 1s door naar Homey Cloud.

En dit gedrag is met de ‘oude’ v3 app op Homey Pro:
Bij mij duurt vaak een tijdje voor wijzigingen via de tado phone app bij Homey aankomen, soms wel 4 minuten, maar boeit mij niet verder.
Andersom reageert het idd vrijwel direct.

Gisterenochtend vroeg heb ik een wijziging gedaan in de TADO app. Deze was tot mijn post van gisteren niet zichtbaar in Homey. De andere kant op werkte direct.
Nu net nog een keer geprobeerd en de wijziging wordt direct verwerkt…
Allebei de kanten op :flushed:
Ik heb niks gezegd…

1 Like

Misschien dat TADO alleen mee wilde werken onder bepaalde voorwaarden :slight_smile:
Ik mis zeker ook nog wel wat functionaliteiten in de nieuwe app die in de oude wel zaten.
Zeker “Schakel deze zone uit” vond ik erg handig.
@Bob_Oosterbaan stond deze ook op je lijstje in het support ticket?