Nieuwe Homey gebruiker

Ik genereerde inderdaad geen nieuw signaal… Zal dat eens proberen als ik nog eens tijd heb.
De overstap van homewizard naar homey verliep bij mij alvast niet vlot op deze manier. Ben nog altijd bezig :stuck_out_tongue:

Ja dat snap ik zeker, ik hoop dat dit beter werkt. Het scheelde dat ik direct alles op homey aansloot. Kan me voorstellen als je inbouwdimmers hebt dat het opnieuw toevoegen een behoorlijk karwij kan zijn.

Kaku kent dus geen terugkoppeling van de status. Maar je kunt in Homey wel bijhouden wat je commando was. Maar als je een Kaku-dimmer combineert met een fysieke schakelaar (handig voor huisgenoten die minder enthousiast zijn over automatisering) gaat dat dus mis. Echter heb je een flow waarbij de schakelaarfunctie afhangt van de status van bv een Hue-lamp, dan heb je dus indirect toch de status te pakken. Sterker nog je kunt dan je Kaku als het ware bedienen via de Hue-app: werkt heel soepeltjes. Handig voor huisgenoten die gematigd enthousiast zijn over automatisering: de Hue-app blijft het beste. Ook in Google Home / Apple Home kun je op een vergelijkbare manier redelijk betrouwbaar de status bekijken. Alles (ook niet-Zigbee-apparatuur zoals KaKu en Fibaro) gekoppeld dankzij het geniale Hue-systeem en goede integratie in Homey.

Iedereen bedankt voor alle reacties en tips.
Ik ga er eens mee aan de slag.