Netflix starten met favoriete serie

Ik ben op zoek naar een manier om Netflix te starten met mijn favoriete serie (eigenlijk degene die waar ik de dag vantevoren mee was gestopt)

Via Google kan ik dat wel vragen, maar tegelijk wil ik de lampen op chill modus, gordijnen dicht, deur op slot en muziek uitzetten als deze aan staat.
Ofwel via Homey zou handig zijn.

Iemand suggesties?

Ps. Ik snap dat ik als Netflix wordt gestart wel eea kan afstappen.
Het gaat me om het aanroepen van de serie.

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Welke apparatuur heb je hiervoor, of heb je hiervoor in gedachten?

We kunnen het wel voorkauwen, maar even kort gezegd, daar leer je zelf niks van.

Volgens mij kan je Netflix niet aan laten zetten en een serie laten starten.
Ik kan wel “Netflix starten” zeggen tegen google, of in homey de flow starten.
Dan gaat netjes de tv aan, home cinema aan, evt lampen e.d naar juiste stand.
Maar hij blijft bij mij altijd steken op het te selecteren profiel van netflix.

Mocht je die stap ook kunnen doen in flow volg ik deze graag.

Ik krijg graag dingen voorgekauwd. Daarom automatiseer Ik alles met Homey :slight_smile:

Ik heb een Homey, Chromecast, Google home en oudere Samsung TV.
Ik heb flows voor gordijnen, licht, etc en deze worden geactiveerd als de tv aan gaat (of uit).
Dat kan volgens mij via de app van Chromecast, maar Ik doe het via een slimme stekker die de stroom meet van de TV.

Het enige wat ik mis is het starten van Netflix en eventueel de serie.
Ik doe dat nu met spraak, maar Google via spraak is iets minder geaccepteerd door mijn wederhelft… Ze is meer van de knopjes.

Ik heb TTS gevonden, maar die spreekt volgens mij alleen iets uit. Ik wil commando sturen naar Google of rechtstreeks op Chromecast Netflix aangeroepen. Of… Ik denk dat ik dat wil :slight_smile:

Ik kan met de LG app van max vd Laar de netflix app starten en het startmenu van Netflix binnen navigeren, maar een (favoriete) serie starten… Wanneer jij netflix via je Chromecast kijkt vraag ik mij af of je deze uberhaupt vanuit homey kunt starten.

Via Google home,
B.v. Hey Google…start stranger things op Netflix.
Hij start precies op waar je bent gebleven in je favoriete serie.
Benodigheden, Chromecast, Smart Tv, Google home app, met assistent die draait op een telefoontje of mini.
Als je nu wilt dat je lichten dimmen en het geluid wordt harder gezet of juist gereduceerd, maak je een flow in Homey.
When Netflix is casting.
Then: Dim verlichting naar 40%
Then: zet geluid op 50%

Benodigheden, Hue verlichting of elk ander soort wat dimbaar is en is aan te sturen door homey.
Sonos speakers of elk ander soort dat aangestuurd kan worden door Homey.
Zo kun je flows maken voor pauze, stop of play.
even lekker experimenteren kan nooit kwaad.
Let wel op hoe dat je Netflix aanroept

Dat doet hij al. De vraag was of je homey dat kon laten doen😜

Zo doe ik het inderdaad al :slight_smile:
Zo weet ik dat casa de papel beter aangeroepen kan worden als money heist…

Kaartje Netflix is gestart is wel eentje die ik zal gaan gebruiken.

Staat er ook bij :wink: