Netatmo deurbel

Goedemiddag,

met veel plezier ben ik aan een Homey begonnen. Het vervangt voor mij mn Domoticz setup die draaide op mn Nas. 1 ding krijg ik echter niet voor elkaar. In het filmpje van Homey waar ze de Netatmo deurbel promoten en laten zien hoe te koppelen, zie je ook daadwerkelijk van de deurbel. Bij mij blijft er staan: Apparaat niet bedienbaar. Dit apparaat kan niet worden bediend.

Ik heb een Homey Pro (early 2019) met Homey versie: 7.3.0.
De app versie is 6.11.3.920 en Netatmo deurbel is ook up to date met firmware 2.20.0.

Ik zie in de Homey app ook geen instellingen dat ik iets moet aanpassen. Wie heeft de oplossing of een idee :slight_smile:
Alvast bedankt.

Waarschijnlijk kan je alleen berichten van de deurbel ontvangen en dus niet iets er naar toe sturen (bedienen), dit zie je ook vaak bij drukknoppen en zo. Waarschijnlijk kun je er dus wel flows voor maken.

Hi JPE461, dank voor het meedenken!

Ja, dat ik hem niet kan bedienen is logisch, een deurbel is niks meer en niks minder dan een druksensor waarbij een camera moet aangaan.

Echter, ik zie ook geen beeld. Als ik mn andere (foscam) camera’s bekijk zie ik daadwerkelijk beeld, maar van mn deurbel zie ik helemaal niks. Terwijl er op de uitleg videao van Homey dat wel te zien is.

Vandaar mijn vraag.

Duidelijk, helaas heb ik geen deurbel-camera, dus geen ervaring mee.

Kijk hier eens: Netatmo smart video doorbell

Hi Eelco,
De video laat snapshots in de Homey app zien van de ‘welcome’ indoor cam, en niet van de deurbel

Maar, ze laten wel een filmpje zien van het live beeld en geluid van de deurbel (en van de cam)…:

Da’s leuk, maar dat moet dan via de Netatmo smartphone app zijn, want Homey kan geen video streamen.
Een onduidelijke presentatie waarin meer lijkt te kunnen dan er in werkelijkheid kan, of anders gezegd “onhandig gepresenteerd qua functionaliteit en mogelijkheden”.

Bij de app recensies wordt ook meerdere keren gemeld dat er geen beeld beschikbaar is. Tijd om bij Athom (de app maker) eens aan de bel te trekken :grimacing:
https://support.athom.com/hc/en-us/requests/new