Neo coolcam beweging parameter/flow

Mijn vrouw kwam er net achter dat de lamp in oa de hall niet aanblijft.
Deze gaat aan dmv een neo coolcam pir v3, deze blijft 2 minuten aan en als er dan iemand opnieuw doorheen loop activeerd deze weer opnieuw.

Maar als hij beweging blijft zien dan triggerd hij niet opnieuw, pas als je de ruimte
verlaat->wacht tot het meldingalarm op nee staat en dan erin loopt gaat de timer opnieuw lopen.
Hij moet dus ook bv na 30 seconden kijken of er nog steeds beweging is en dan de timer opnieuw instellen.
Ik weet dat er diverse topics opkomen door te zoeken maar de een doet het met de ene timer de ander met de andere, of gebruiken andere soorten flows of waarde.
Heb inmiddels geleerd dat er meerdere wegen naar homey leiden.

Deze flow gebruik ik nu.


De crux zit hem in de geavanceerde instellingen van je IR sensor: zet je “Bewegingsdetectie AAN tijd” op hoeveel seconden je wil dat het licht aanblijft na activatie. En je “Bewegingsdetectie blind tijd” op bv 5-10s. Dan zal hij na die 5-10 sec opnieuw een beweging detecteren en de “interne timer” opnieuw starten.

Voordeel: geen extra timer of flows nodig
Nadeel: als off signaal niet doorkomt, gaat de kamp niet uit (in mijn ervaring geen probleem totdat de batterij van de sensor op raakt)

De zone gebruiken gaat helaas niet aangezien daar meer sensoren en schakelingen zit.
Anders gaat dalijk de lamp aan als het rolluik omlaag gaat bv.

Dus dat is in deze niet echt ideaal, maar wel bedankt voor het meedenken natuurlijk(zoals vaker :sweat_smile:)

Pascal, dat zou een oplossing zijn inderdaad maar dan moet ik in de groep die lamp toewijzen toch in de parameters van de melder.

Had het liever gewoon in homey gedaan en waarom ik weet het niet het is een gevoel.

En jij wilt graag het wiel opnieuw uitvinden? Probeer het eens met de voorbeelden die overal op het forum staan ( en die blijkbaar voor een heleboel mensen werken) en dat dan uit te breiden naar je eigen behoefte.

Ik hoef het wiel niet opnieuw uit te vinden hoor, er staan inderdaad voorbeelden op het forum maar moet ik dan weer andere timers en apps gaan gebruiken dan die ik nu al gebruik?
En ik vraag ook aan pascal nog of ik hem door moet koppelen dus misschien gebruik ik dat wel.

Voel me een beetje aangevallen en vind het eerlijk gezegd een reactie van niks die je geeft.

Je moet niks, alles is geheel vrijblijvend.
En je mag van mij reactie vinden wat je wilt, geen probleem. Snap alleen niet dat je het zo moeilijk wilt maken voor jezelf. Wil je nou dat dat licht aan en uit gaat wanneer jij dat wil ( of je vrouw dat wil) of wil je perse dit voor elkaar krijgen met de apps en timers die je al hebt draaien ??

Serieus??

Nou ik was al lang blij dat ik alles voor elkaar had met de timers, het forum etc en als i dan alles weer om moet gooien is het wel vervelend want dan moet ik wederom in de leer.

En het is toch alleen maar handig dat hij de timers opnieuw instel zolang hij beweging ziet.

ja zo kwam het over, kan aan mij liggen maar ik spreek het dan uit. no hard feelings verder.
En idd het moet kunnen met de timers en apps die ik gebruik.denk ik :scream:

Kijk ff hier. Install de apps die nodig zijn en maak de flows die nodig zijn. Volg het verhaaltje en kijk of het werkt zoals je wil.
Vanuit daar kan je verder experimenteren wat je wil. Zorg voor de WAF, die is belangrijk!

thanks ik ga weer even lezen en kijken. komt goed denk ik.

Laat het gerust weten, geen probleem. We zijn hier om elkaar te helpen, niet waar?

Wel waar :joy:

Nee, je hoeft de sensor niet te koppelen met de lamp in de instellingen van z-wave. Dat doe je met de flows in Homey zoals ik die heb gepost… (Overigens zou het ook direct moeten kunnen in z-wave, maar daar heb ik niet zo’n goeie ervaringen mee)

jaja dat is ook zo. bedoel er verder ook niets mee hoor.
Weet je wat het is forums en text uberhaupt kun je op verschillende manieren oppakken en bedoelen.

Ik ga jou tut even volgen en dan gaan we het zien.
Maar zeg eerlijk als je de boodschappen in de kelderkast inlaad dan is het wel makkelijk om de lamp aan te hebben en houden.

komt goed

Zeker!
Iedereen heeft z’n eigen mening en iedereen weet het beter.
Het kan altijd makkelijker en met minder flows en zelfs zonder apps!
Maar als je makkelijk begint (tut begint ook met “Simple” ) dan kan je het later, als het allemaal werkt, ook gewoon lekker net zo moeilijk/uitgebreid maken als je zelf wil!

Ik heb even je tutorial gelezen en ga hem zo instellen maar denk dat het niet werkt aangezien de motion pas opnieuw aangaat als de ruimte verlaten is.

maar ik ga hem even proberen.

Edit: Het werkt perfect waarvoor mijn dank.

Nu alleen de logica nog want voor mijn gevoel is de flow ongeveer hetzelfde.
Komt het omdat nu de timer pas gaat lopen wanneer deze geen beweging meer ziet?

Ik denk dag app timer en welkom app countdown.

1 Like

Dat de flows van @Rocodamelshekima beter werken zit hem juist in de logica (timer starten als beweging ophoudt om zeker te zijn dat het bewegen echt is gestopt, niet het licht uitzetten omdat het al x min geleden is dat iemand is begonnen met bewegen). Zijn flows werken even goed met om het even welke timer die dezelfde soort functionaliteit ondersteunt. Switchen van favoriete timer app hoeft dus alleen als je functionaliteit mist.

1 Like