Namron k8 og Associations

Hei allesammen.
KlÞr meg fÊlt i huet nÄ.
KjÞpt en sÄnn 8button namron wall switch. Den Þnsker jeg Ä bruke til Ä styre 2 forskjellige nexa ad-147, og en fibaro RGBW. ikke sÞrn om jeg fÄr det til.
Finne ingen mulighet i flow for stĂžtte av longklick, for dimming. SĂ„ her er vel beste mulighet Ă„ bruke associations via grupper for Ă„ styre disse enhetene direkte fra knappen.
Aner ikke om det er noe jeg missforstÄr, sÄ sÞker hjelp. Jeg gÄr inn pÄ advanced pÄ enhet1(ad-147) pÄ denne stÄr det device id : 15

SĂ„ gĂ„r jeg inn pĂ„ wallswitch og setter i gruppe 2 (gruppe 1 er reservert for hub, sĂ„ gruppe 2 er den fĂžrste dysiske knappen) og setter inn i feltet gruppe2: 15. Lagrer og den oppdaterer og det stĂ„r “SAVED” osv. men det funker ikke. har jeg missforstĂ„tt?
Ser noen skriver at du muligens mĂ„ gjĂžre noe annerledes siden det er en “secure device” dette er utenom min kunnskap. Om noen kan hjelpe blir jeg veldig takknemlig.

Marius

Ser ut til at du glemmer wakeup av bryteren (alle batterienheter) for at den skal motta de nye innstillingene. Pga en rar greie i homey sÄ mÄ lagringen skje samtidig som bryteren er vÄken pÄ disse.
z-wave enhetene mÄ vÊre pÄ samme sikkerhetsnivÄ (secure/unsecure)

Legg inn som i ditt tilfelle 15 i gruppe 2 pÄ bryteren.
Vent med Ă„ lagre
Vekk bryteren ved Ă„ holde de 2 Ăžverste inne til det lyser fast.
Lagre i app innen 5 sek.

1 Like