Muziek in de badkamer

Goede dag,

Nieuw met Homey pro en niet zo heel digitaal onderlegd. Ik ben wat aan het uitproberen en ik begrijp niet zo goed dat het niet werkt om muziek uit de box in de badkamer te laten spelen als de bewegingssensor mij waarneemt. Wat doe ik fout?

Als de flow niet werkt zoals verwacht, kun je deze opdelen in kleine stukjes zodat je weet waar het fout gaat. Je kunt bv na de WHEN kaart (in advanced flow zelfs na Γ©lke kaart) een tijdslijnkaartje opnemen, zodat je weet welke delen van de flow worden uitgevoerd. Je kunt de flow ook starten met de hand, zodat je niet hoeft te wachten totdat de trigger van het WHEN-kaartje afgaat. Of een flow maken die alleen de muziek start.
En als je in advanced flows de flow start met de hand, kun je zien hoe de flow verloopt. Met de muis bewegen over de kaartjes laat je tussenresultaten en foutmeldingen zien.
Als je eenmaal precies weet waar het misgaat is het veel makkelijker een oplossing te bedenken.

2 Likes

Buiten deze goede tips: je start nu twee kaarten tegelijk. Laat de 2e kaart met een aantal seconden vertraging starten.
(Ondanks dat ze onder elkaar staan, betekent dat (helaas) niet dat Homey ze in volgorde start);

Verder, als het Sonos speakers zijn, heb je de playlist kaart nodig om Spotify playlists af te spelen:

Dank voor de goede tips. Nog een vraag - als ik de playlist kaart gebruik dan vind ik bij β€˜zoeken’ geen playlist. Ik heb (volgens mij) wel de spotify app gedownload. Wat kan ik hieraan doen?

Ik weet niet hoe dat bij Sonos werkt.
Kun je in de Sonos app (telefoon en/of Homey) geen koppeling met Spotify maken?

Ja dat kan

Heb je de Spotify playlist in Sonos opgeslagen als playlist?

Om dit te doen zoek je vanuit Sonos de playlist in Spotify en sla je deze op als playlist in Sonos.

Ik ben eruit. Dank jullie hartelijk.