Mitä sähköpatteria meinaat? Siis lämmityskäyttöön tulevaa? Ainakin Clas Ohlson myy Wifi ohjattavia
Adax merkkisiä lämpöpattereita, joihin löytyy Homey :lle moduuli. Adax WiFi App for Homey | Homey
Tuo mainitsemasi powerin Homey on Pro versio. Huomaa että poweri myy myös “kevyempää” Homey versiota. En suosittele ostamaan sitä, hintaero pieni ja pro versiossa enemmän jerkkua.
Homeyn ohjelmistoa päivitetään jatkuvasti, joten sillä mikä kaupasta ostettavassa laitteessa on ohjelmistoversio ei oo mitään väliä.
Moi, huomasin vasta nyt tämän suomenkielisen. Olen puolisen vuotta ollut Homey käyttäjä. Lähdin mukaan tähän kun laitoin mökille Smartthingssin, mutta sen haasteet ja hidastelu Hue valojen kanssa rupesivat ärsyttämään. Puoli vuotta sitten muutettiin ja pistin taloon Homeyn. Valaistuksessa 2 Hue hubia. Itse valot makkareita lukuunottamalla liiketunnistimilla, toki napit seinällä etttä saa päälle sekä himmennettyä ja kirkastettua. Mielessä jatkossa liittää systeemiin myös erillinen hälytysjärjestelmä ja IV-koneen ohjaus. Katsotaan miten ehtii ja jaksaa viritellä.
edit: heimdall käytössä geofencellä. mutta meillä on ihan erillinenkin järjetelmä jonka sensorit jne. haluisin parempaan käyttöön.
Jepu täällä ollaan myös. En kovin kauan ole Homeyta käyttänyt. Olen kytkenyt siihen valoja , Fpalohälyttymet+kosteushälytin, sekä kontaktihälytin, ilmanpuhdistin, ovikello, vahvistin, tv ja valvontakameran. Automaatioita ei kovin paljon ole, ainakaan vielä.
Olen kyllästynyt Telldus:ken epäluotettavuuteen (simppeli kodin MPL / mökin sähkölämmitys semi-automaatilla pörssisähköohjausta, säästöt talvella 30% luokkaa). Koska Nexa ja Telldus yhteensopivia, ei mene nyt tavaraa kaatikselle.
Nyt Odottelen uutta Homey Pro:ta (netissä jonossa), mutta ihmettelen mikä äppi olisi paras LedStore.fi zigbee:n kanssa. Niitä tuli jo hommattua, ovat zigbee 3.0 yhteensopivia…
Ei taida suoraan tukea olla noille ledstoren laitteille, mutta philips hue hubin kautta ainakin nettisivujen mukaan saa ohjattua. Eli Homey->Philips Hue hub->Ledstoren valot ja päinvastoin.
Itse latasin ensin apin ja sieltä sitten helppo käydä katsomassa ainakin valmistajan nimi tasolla, mitä tukee. Samalla hiomasin että ilman PRO-versiota ei sopisi mulle…
Mä menin ja ostin ilman sen kummempia tutkimuksia. Eli tää laite ei mulle käy, kun just ne tärkeimmät applikaatiot ei tuossa toimi. No, onneksi ton saa palautettua.
On tuo kyllä makoisa laite. Kaiken pystyy advanced flowlla toteuttamaan ilman kummempia koodaustaitoja. Nyt on mm. Palju aurinkopaneeleiden tuoton mukaan lämmityksessä ja jos ei riitä ni halvimmat pörssitunnit tulee mukaan. Talveks rakentelin just “lämpökäyrän”, jolla määritän monta tuntia saunamökin lattialämmöt pitää olla päällä. Ja tässäkin tietty halvimmat tunnit käytössä. Mukavaa hommaa. Mennyt ihan harrastuksen puolelle
Novitek Salla meillä ja CMS:n kautta myös. Kyseisessä äpissä myös mun tekemää koodia, mm se että altaan kello laitetaan aikaan. Altaan kello kun ei tykkää sähkökatkosta, niin nyt ei tarvitse olla laittamassa aikaan sitä sähkökatkon jälkeen.
Yksi mikä harmittaa CMS:ssä, että se pilvipalvelu on välillä nurin ja sitten ei saakaan välttämättä ohjattua. Oon Novitekille aina raportoinut, tapaukset kun se on nurin. Josko sitä kautta saisi Balboalle viestiä, että sille ois syytä tehdä toimenpiteitä.
Koettanut löytää järkevään hintaan sitä Balboan vanhaa ohjausta, sitä voisi käskyttää paikallisverkossa ilman pilveä.
Mä en ole vielä huomannut pilvipalvelussa katkoja. Sen sijaan sisä- ja ulkoyksikön välillä oli välillä sitä ongelmaa, että jumitti yhteyden offlineen. Ratkaisin tämän laittamalla sisäyksikön shellyn plugin perään ja kun offline niin käynnistyy “eheytys flow”, jossa käytetään sisäyksikköä pois päältä.