Mi water flood sensor

Hallo,

Ik kan de water flood sensor van MI niet connecteren met Homey.
Weet er iemand een oplossing?

Onze kristallen bol is kapot waardoor we niet kunnen raden wat je precies bedoelt met “niet connecteren”. Dus je moet wat duidelijker zijn: wat probeer je, wat gebeurt er (niet), krijg je foutmeldingen, enzovoort.

1 Like

Hallo Robert,

Ik probeer via de app van homey een apparaat toe te voegen namelijk een flood sensor van MI.
Maar er wordt niets gevonden.

Heb je wel de juiste Homey app (namelijk die voor Xiaomi & Aqara) geïnstalleerd? Weet je zeker dat de sensor in pairing mode staat?

1 Like

Ik gebruik deze app Aqara & Xiaomi ZigBee.
Ik druk 5 sec op het toestel en dan begint een blauw lampje te pinken.

Dan is de kans groot dat de sensor niet ondersteund wordt door de app.

Of jouw sensor ondersteund wordt, kun je hier checken en evt. ondersteuning aanvragen.

Met batterij gevoede apparaten, dien je tijdens het pairen meestal het ‘pair’ knopje om de 1 a 2 sec even kort in te drukken.
Dit omdat de apparaatjes, zelfs in pair modus, redelijk vlot in sleep mode springen.
Heb je Homey Pro v5.x.x of hoger: Als je al zigbee routers hebt (lampen, tussenstekkers, alles op 230V), kun je hem het beste pairen bij de dichtstbijzijnde zigbee router. Niet bij Homey zelf.

:small_red_triangle: En… als je Homey cloud + bridge gebruikt, kan het met een actueel zigbee issue te maken hebben.