Melding ontvangen bij beweging Fibaro Motion Sensor

Kan iemand mij helpen met het instellen van de Fibaro Morion Sensor. Ik wil namelijk een melding op mijn telefoon ontvangen zodra er beweging gedetecteerd wordt als ik de sensoren activeer. Ik kom er via de Heimdall app niet uit. Iemand ervaring hiermee? Heel technisch ben ik overigens niet.

Ik ga er even vanuit dat je een push bericht wilt ontvangen van Homey (je kan bijvoorbeeld ook Homey een telegram laten versturen, maar omdat je aangeeft niet zo technisch te zijn is een push bericht makkelijk om mee te beginnen.)

De flow in de screenshot laat zien wanneer er een bericht wordt verzonden naar een mobiel apparaat. Deze moeten dan wel de Homey app op de telefoon hebben staan. Daarnaast zijn er nog wat andere zaken ingesteld, ik wil bijvoorbeeld dit pushbericht éénmalig op de dag dat het vuilnis naar buiten moet een bericht ontvangen. Daarom wordt er een variable gecontroleerd (datumveld). Dit kan je gewoon negeren uiteraard als je altijd een bericht wilt ontvangen wanneer er beweging is.

1 Like

Dank je. Het werkt. Is het ook makkelijk uit te leggen hoe het versturen van een telegram werkt. Anders is dit voldoende. Gr. Carlo

Dan kan ik je het beste hier naar toe verwijzen:

Trek er een uurtje voor uit, ik heb er ook op zitten schelden :slight_smile:

1 Like