Maximum Phillips hue lampen aansturen met de bridge en Google assistant

Hallo! Ik kwam online tegen dat je maximaal 50 lampen (63 in werkelijkheid) kan koppelen aan de bridge en vervolgens deze via de Google assistent kan aansturen. Als je meer lampen hebt heb je dan een tweede bridge nodig, echter kan je de lampen van de tweede bridge niet meer aansturen met de Google assistent. Je kan hier omheen werken door 2 Google accounts en 2 Phillips Hue accounts aan te maken en constant heen en weer switchen. Dit lijkt mij erg onhandig:( Is er een manier om via Homey dit te ontwijken, waardoor je wel meer dan 50 (63) lampen kan aansturen met Google assistent.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Aan Homey Pro kun je meerdere Hue bridgen koppelen; alle hue apparaten worden dan via Homey met Ggl gesynct

1 Like

Ik doe het al een tijdje, werkt prima en zorgt voor minder gedoe, overigens zitten er ook een aantal Tradfri lampen aan… Zie deze post Zigbee and maximum devices - #34 by Wout_van_den_Dool

1 Like

Dat scheelt enorm. Ik zag er al tegenop om heletijd tussen accounts te wisselen. Bedankt voor je antwoord!

1 Like

Ik heb ondertussen alle lampen op de bridge ingesteld (wat een hele hoop gezeik was). Nu is het zo dat lampen in ruimte a bijvoorbeeld 6 stuks, waarvan 3 op bridge 1 en en 3 op bridge 2 zitten. Wordt dit ook gesynchroniseerd door Homey zodat alles wek makkelijk tegelijk aan kan?