Marstek venus v3

de batterij marsteke venus V3 is gevonden in de app en geïnstalleerd.

hij leest de waardes niet uit van de batterij,

ondersteund de app venus V3 nog niet?

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Er zijn verschillende apps in ontwikkeling voor de Marstek. De meeste maken gebruik van een extra stuk hardware om de Marstek via Modbus aan te sturen.

De Marstek Venus Connector gebruikt de lokale api, die moet eerst aangezet worden. Marstek kan dat op verzoek doen, en je kunt er ook een online tool voor gebruiken.

De eerste vraag is dus: welke app gebruik je?

Ik gebruik de marstek battery connector en ik heb de Local API on port 30000 enabled in de BLE Test Tool. hij vind de batterij wel en kan deze ook op de homey installeren maar hij leest niets uit.

Misschien kun je beter deze thread volgen: [APP][Pro] Marstek Venus Connector - Monitor, control and automate your Marstek home battery

Je kan proberen de batterij via de BLE tool een reset te geven. Dat helpt bij mij altijd om de communicatie stack van de batterij weer tot leven te wekken.