Mag dit zomaar?

Ja maar hier gaat het dus fout.

Het is sinds de AVG verplicht om te melden welke gegevens er worden gebruikt en wat ze er mee gaan doen dus:

Athom wil je email adress opslaan en gebruiken voor het versturen van nieuwsbrieven ga je daar mee akkoord JA/NEE

Athom wil je voor/achternaam gebruiken voor het delen van Flows met derden ga je daar mee akkoord JA/NEE

En dus niet in een “algemene voorwaarden” verstopt… daar is die AVG juist voor bedacht…

De discussie of het debiel is of niet moet geheel achterwegen gelaten worden. Het gaat om wettelijk/feitelijk

6 Likes

Het verzoek om al mijn gedeelde flows te verwijderen is is door Athom gehonoreerd.

3 Likes

Moet dit nou ? Voor de een is iets belangrijker dan voor de ander.

4 Likes

Heb aan Athom gevraagd of ze het beleid nog gaan aanpassen ten aanzien van het ongevraagd opslaan van persoonlijke gegevens.
Gaan ze die niet aanpassen dan heb ik gevraagd om een uitleg waarom dat wel zou mogen.

2 Likes

Ik vind van wel ja. Ik (en anderen met mij) mogen niet positief richting Athom zijn van bepaalde personen. Maar zij mogen blijkbaar wel Athom de grond intrappen terwijl nog helemaal niet duidelijk is of ze wel of niet iets verkeerd doen. Daar krijg ik een beetje een dikke sik van.

Je verwart “positief doen over Athom” met “jijbakken”.

Ik ben over het algemeen heel positief en enthousiast over Homey en dat zal ik dan ook zeker uitten. Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet kritisch zou mogen zijn op punten waarvan je vindt dat het niet goed gaat?
Positief kritisch is volgens mij een prima instelling :slight_smile:

On-topic: Het verwijderen op verzoek wordt dus ingewilligd. Rest alleen nog de vraag of ze bij het delen van een flow, zonder dat vooraf aan te geven, je gegevens (naam) mogen delen.

1 Like

Een berichtje terug gekregen.
Ik heb zelf(!) bij de setup van Homey toestemming gegeven om accountgegevens te delen.
“In ons Privacy Policy, punt 3 (12), staat duidelijk aangegeven dat we je accountgegevens mogen gebruiken bij content die je zelf deelt.”
Omdat ik zelf op de share knop heb geklikt, mogen ze dit delen.
Ze zijn echter wel verplicht om de gedeelde content, indien gewenst, te verwijderen.
Ondanks dat er op je profiel gevraagd wordt naar je voor en achternaam, kent Athom geen verplichting om je eigen naam te gebruiken.

2 Likes

Duidelijk verhaal

Zoals ik het begrijp zijn je vragen beantwoord. Dan doe ik deze op slot voordat er nog meer aan name calling enzo gedaan gaat worden. Mocht je hier problemen mee hebben stuur me dan gerust een persoonlijk berichtje. Mag ook naar een andere moderator natuurlijk.