Logic till tid?

Hej,

jag Àr nybörjare med homey och funderar hur jag kan göra sÄ att logic variblen formateras om till tid? gÄr det?

T ex, idag rÀknar jag ut via appen chronograph hur lÄng tid min ytterdörr stÄr öppen, triggas av dörr sensor som sen startar en tidtagare och stoppar tidtagaren nÀr dörren sen stÀngs, och ocksÄ spar ner vÀrdet i en variabel, problemet Àr bara att variblen blir i sekunder t ex sÄ 90 sekunder sparas ner till 90 och dÄ rapporterar till mig att dörren var öppen i 90 sekunder hÀr skulle jag vilja formaratera om 90 till 1:30 eller 1,30 istÀllet och rapportera i minuter men kör jag i variablen att den ska dela 90 med 60 sÄ blir det ju istÀllet 1,50.

sÄ Àr det nÄgon som har tips om hur detta kan göras med logic eller better logic appen?

Jag löste det genom att skapa tvÄ numeriska variabler.

Öppen dörr = Tiden i minuter som dörren var öppen, uppdateras förslagsvis nĂ€r dörren stĂ€ngs.
Öppen dörr tid = HĂ€r sparas den matematiska utrĂ€kningen som konverterar minuter till “tid” (ex 90 = 1,30).

Finns sÀker nÄgon smartare lösning pÄ det men denna funkar iaf.
Lycka till!

schysst, verkar funka om jag kör Öppen dörr = sekunder och inte minuter som du skrev

Ja, flÄt, menade ju sekunder men hade lite otur nÀr jag skrev
 :slight_smile:

ingen fara, jag fick ju hjÀlp med min frÄga och det löste mitt problem sÄ stort tack för hjÀlpen!