LG ThinQ integratie

Hi Martin,

Ik ben erg blij met de toevoeging van de LG WPB.
met veel dank aan jou heb ik uiteindelijk de boiler kunnen toevoegen en een leuke Flow kunnen maken.

Werkt top met mijn LG Thinq airco. Wel valt het me op dat bij uitschakelen het verbruik op 50w blijft staan. Dat klopt niet met de werkelijkheid. Het zal een paar watt zijn.

Gekke is alleen dat de LG api dit getal ook teruggeeft als ik https://eic-service.lgthinq.com:46030/v1/service/application/dashboard aanroep:

 "snapshot": {
                    "airState.windStrength": 2.0,
                    "airState.wMode.lowHeating": 0.0,
                    "airState.diagCode": 0.0,
                    "airState.lightingState.displayControl": 0.0,
                    "airState.wDir.hStep": 0.0,
                    "mid": 25705.0,
                    "airState.energy.onCurrent": 50.0,

Daar staat dus de 50w huidig energie verbruik. Kijk ik in de LG app, dan staat daar wel een ‘-’ bij huidig stroomverbruik als de airco uit staat.

Daarnaast feedbackpuntje: de waardes (temperatuur/verbruik/instellingen) worden pas bijgewerkt in Homey als ik de officiele LG app open. In de HomeAssistant integratie zie ik dat ze een monitor_start aanroepen, pas jij die ook toe in de Homey plugin? (post naar rti/rtiMon met deviceId, zie regel 534 domoticz_lg_thinq_plugin/wideq/core.py at main · majki09/domoticz_lg_thinq_plugin · GitHub)

Denk dat dat bijwerken een toevalligheid is (hoop ik) voor V1 platform devices roep ik de monitor aan, niet voor V2, die komen via MQTT binnen.

Ik pass idd gewoon de onCurrent door, kan hem wel op null zetten als de Airco uitgaat.
Thx voor de feedback.

1 Like

Heb wat verder zitten puzzelen, alle waardes worden wel juist geupdate (ruimte temperatuur nog niet goed kunnen testen), behalve het huidige vermogen. wordt pas geupdate als ik de LG app open.

Edit: lees je het huidige vermogen uit vanaf de webapi? Zou het kunnen dat ik een V2 device heb, waarbij je de monitor niet aanroept en daardoor het vermogen niet geupdate wordt?

Ik denk het niet. Ik heb V1 airco’s en die lijken bij ‘uit’ 50w door te blijven sturen. Wellicht dat het idd mogelijk is om bij status ‘uit’ een lager wattage aan te sturen :+1:

Het zijn 2 losse punten bij mij:

  • vermogen wordt alleen geupdate als LG ThinQ app open staat. De meeste andere zaken worden wel direct geupdate, slaap timer wordt ook alleen geupdate bij open LG app.
  • bij airco uit staat er 50w verbruik

Airco is 2 maanden oud, dus zal wel V2 zijn.

Net nog even gecheckt, temperatuur wordt ook pas ge-update na open LG Thinq app:

  • Open Homey app, open device, huidige temperatuur staat op 22,5 graden
  • Open LG Thinq app, deze toont even 22,5 graden terwijl 'ie aan het laden is en springt dan op 26 graden
  • Kort na openen LG Thinq app springt Homey huidige temperatuur ook naar 26 graden.

vreemde gang van zaken, voor een V2 device luister ik naar events op MQTT en update de info die daarop binnenkomt in het device, ik heb op insights voor bijvoorbeeld power gekeken en die waardes worden gewoon geupdate.

Welke app zet de temp op 26 graden in bovenstaand voorbeeld? of via AB?

Sorry, niet helemaal duidelijk in mijn post: ik had het over de ruimtetemperatuur. Die wordt (in ieder geval als de airco uit staat) in Homey pas geupdate nadat ik de LG Thinq app geopend heb.

daarvoor had je het toch ook over vermogen, zelfde issue?

Hi Martin. Ik ben in het bezit van een LG smart wasmachine. Mocht ik kunnen helpen met testen laat dan weten.

Bij toevoegen van wasmachine krijg ik deze melding:

1 Like

Geweldig dit werkt voor mij nu ook in Het apparaat zelf dus zonder flow

Hallo allen

Ik krijg alleen het Display van de airco nog niet uit terwijl dit wel in de ui zit. Ik hoorde wel de piep geven dus hij registreert wel dat er een commando wordt verzonden

Licht is helaas een issue

Ha Martin,

Misschien de status weergave van het display in de app behouden en de in/uitschakeling van deze modi uit de flow kaarten verwijderen? Ik ben al onwijs gelukkig dat als ik deze uit zet hij uit blijft bij bediening. Was top geweest als bediening kan/kon (overdag aan en bij slapen display’s uit) maar als het zo complex is wellicht een aanpassing om vragen hierover te voorkomen? Of zie je nog kansen dit werkend te krijgen?

Wasmachine is, voor zover ik weet, work in progress.

1 Like

Ben bijna klaar met de koelkast
Dan washer

2 Likes

Ben op zoek naar iemand met een V1 Koelkast van LG…wss een iets ouder model die via de LG Thinq app te bedienen is.

Ja, is inderdaad hetzelfde issue. Ik dacht dat alleen het vermogen niet geupdate, maar blijkbaar ruimtetemperatuur, en slaaptimer ook.

Moet ik nog verder puzzelen welke items wel/niet geupdate worden zonder openen LG app of weet je zo voldoende?

Het issue is meer dat ik het niet bij andere apparaten zie.