Lampen schakelen/dimmen

En heb je in de settings van de switch ook aangegeven dat er een pulsdrukker aangesloten zit?
Klik op het apparaat in je mobiele app en druk dan op het tandwieltje rechts bovenin. Daarna op “Advanced settings” drukken en daar kan je instellen wat voor schakelaar er verbonden is met de switch.

ja die staat op “kortstondige schakelaar”

Screenshots zijn van voordat ik de schakelaarinstelling goed had gezet…

spots%20eiland2 spots%20eiland1 schakelaar3 spots%20eiland3 schakelaar1 schakelaar2

Een Switch2 is geen dimmer…

1 Like

Dat snap ik. Bij de lamp is een dimmer2 ingebouwd die geassocieerd is met deze switch2

Ik snap nog steeds je setup niet helemaal. Zitten de switch en de dimmer op dezelfde lamp aangesloten?

Het lijkt er op dat hij met een switch de dimmer probeert te dimmen .

Ja, of in ieder geval met een pulsedrukker via de switch de dimmer probeert te bedienen.

Dat lijkt aardig hetzelfde ja

Als dat zo is, switch er tussenuit en opnieuw proberen want die heb je niet nodig

Wel als de dimmer in het plafond ingebouwd is en niet bereikbaar.

ah ik ging er vanuit dat er een kabel van de switch naar de dimmer ging maar als dat niet zo is heb ik niks gezegd want dan gaat het boven mijn pet :grinning:

Zelfs nog met direct associations dus…

Maar, als dat zou kunnen op die manier, dan nog moet er op de switch toch een load zijn aangesloten? Die dingen vereisen toch een load?

Of een bypass. Maar we draven een beetje door. Mss kan @Alain helpen hier.

ok nu raak ik ook de draad kwijt…:grinning:
Ik probeer het even uit te leggen op een manier die ikzelf nog begrijp.
de lamp zit aangesloten op een dimmer 2 (in het plafond) ZONDER draad naar een schakelaar.
via de app werkt het als een zonnetje.
Ik wil echter ook een schakelaar aan de muur gebruiken dus heb ik een switch2 geplaatst op een jung 535 EU. via assciatie probeer ik nu dus de lampen te laten dimmen maar dit werkt maar soms en dan nog maar half…

Ok daar heb ik geen ervaring mee maar het klinkt wel onlogisch dat je dan met een switch een dimmer zou kunnen bedienen. Zou je dan bij de pulsedrukker niet ook een dimmer moeten hebben?

En heb je een speciale reden om dit via assiocaties te doen ipv via flows?

Ik ben bang gebrek aan kennis…hoe kan ik flows hiervoor inzetten? En hoe doe ik dat??

Zoals mijn voorbeeld in mijn post hierboven.
Linker is je switch, rechter is je dimmer. Is zomaar een voorbeeld die ik gemaakt heb, ik gebruik dit zelf niet. Maar ik zou als ik jou was eerst proberen om het met flows voor elkaar te krijgen.