Lampen keuken aan met lichtsterkte

Hi Luitjes,

Ik probeer met de volgende flow de lampen in mijn keuken en eetgedeelte te bedienen alleen ik mis een functie te wellicht wel te creëren is…

Ik zou graag 2 opties hebben wanneer het licht aan gaat bv op halve sterkte tussen 5 lux en 3 lux en dan feller als we bv onder de 2 lux komen. misschien kan dat met ANY of ALL maar ik kom er niet helemaal uit er is namelijk geen functie dat je TUSSEN en bepaalde lux sterkte kan werken en 2 is uiteraard ook onder de 5 :wink: precies op de 2 of 5 werkte ook niet. er zal ongetwijfeld een hele simpele manier zijn maar ik zie hem niet. hiernaast zou ik ook graag wille dat ik bv met mijn HUE tap deze flow kan over-rule zodat mocht ik ineens feller licht hebben in de keuken dan 30% dit kan Alvast bedankt!

De Lux is tussen 2 en 5 test je met 2 kaartjes, eerst test je of de Lux groter dan 2 is, zo ja dan test je of de Lux kleiner dan 5 is.

Andere optie (ook met meer kaartjes) is om ze niet achter elkaar maar parallel te zetten. Dat werkt vooral goed als je meer dan 2 blok wil testen

PS: houd er wel rekening mee dat als je lampen aan gaan de lux ook toeneemt. Dus even goed kijken dat die nieuwe kuxwaarde niet weer je flow triggerd…

hi Rmb! Dit klinkt erg logisch! :slight_smile: dat ik er zelf niet opgekomen bent…. thx ga ik testen! heb je ook een oplossing voor mijn 2de probleem? om deze flow te over rule? oftewel dat er niet meer gekeken wordt naar tijd of lux maar de verlichting gewoon met bv mijn Hue tap iets kan programmeren ?

ook bedankt! ik ga beide proberen kijken welke handiger is… wellicht ook nog een oplossing voor mijn 2de vraag?

Als je de lampen met met de Hue tap op bv 90% zet, kun je met een Logica kaart testen of the tag “dim level” groter of gelijk 90 is. En de flow(s) alleen vervolgen als dat niét het geval is.

uuuuh…. ff denken hoor… ben (eeuwige) beginner :frowning:

iemand een oplossin voor mijn 2de probleem? lichten staan gedimt tussen 21.00 en 0.00 maar ik wil met de HUE knop aan de muur het dim niveau hoger zetten. dit kan maar na een korte periode dimt hij het licht weer omdat de flow dat doet. wat is handig de knop programmeren dat als ik de knop indruk de flow wordt uitgezet? of wat ik ook lees een virteel apparaat aanmaken maar dat begrijp ik niet helemaal?!?!

Dat kan inderdaad komen door de flow omdat deze een beweging detecteert.

Ik zou de flow uitschakelen zodra de Hue knop wordt ingedrukt en aan als de Hue wordt uitgezet.

In de flow van bijvoorbeeld de Hue moet dan ook staan dat de flow om de lampen te dimmen om 21:00 wordt ingeschakeld en wordt “gestart” (controle lux waarde) en om 0:00 uur wordt uitgeschakeld en de lampen uitgezet worden.

In de flow om de lampen te dimmen zet je NIET de tijd van 21:00 uur en 0:00 uur omdat deze flow in die tijd actief is en daar buiten niet meer (door de flow van b.v. de Hue) en kan er dan zo uitzien:

Zet met je hue schakelaar een nummer-variabele ‘dim niveau keuken’ naar 0.9. Vervang in je flow het gewenste dimniveau van de keukenlampen van resp. 21%, 50% en 30% door deze variabele.

Voeg twee onderstaande triggers toe:

thx ga het proberen vd week!