Lampen in groep maar deze niet meer apart laten tonen

Hoi,
Ik heb groepen gemaakt van sommige lampen. Bijvoorbeeld van de spotjes in de overstek, de lampen aan de buitenmuur etc.
Nu staan die lampen ook nog los in het apparatenoverzicht maar dat wil ik dus niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Apparaat verwijderen zie ik wel staan bij de instellingen van de lamp, maar dan is deze volgens mij gewoon weg. Dat is ook niet de bedoeling.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Zover ik weet kan dat niet. Je kunt wel een extra ruimte/zone aanmaken met een random naam met een ‘Z’ ervoor. Dan staat deze altijd als laatste in de lijst met ruimtes. En daar je apparaten in zetten.

3 Likes

Dank je wel Sjoerd!

Hoi Sjoerd,
Nu loop ik tegen het probleem aan dat de aangemaakte groepen niet bereikbaar zijn. Er staat ‘apparaat niet beschikbaar’. De individuele lampen kan ik dan wel weer aansturen.
Heb jij toevallig een idee?

Groetjes Esther

Gebruik je de < group > app (just checking)?

Hoi Peter,

Ja die gebruik ik.

Groetjes Esther

Check ook even per Group via de App / < Group > / Configureer App of alle lampen die daar geselecteerd staan per groep ook kloppen. Weet niet of je toevallig een lamp verwijderd hebt of iets dergelijks? Al zou dat ook goed moeten gaan. Verplaatsen van de lampen binnen ruimtes zou geen invloed moeten hebben op de groups zover ik weet.

App toevallig al een keer opnieuw opgestart?

Ik krijg dat enkel als de app uitstaat, Esther.

Hoi Peter,

Dank je wel voor je reactie. Welke app staat dan uit? Philips Hue bedoel je?
Inmiddels werkt het weer. Ik ga er dan maar vanuit dat de app er even uitgelegen heeft.

Groetjes Esther

De app in het screenshot, < group > :wink:

Aha :relaxed:…. Dat zal het dan wel zijn. Bedankt voor het meedenken !

1 Like