Beste mensen,
Ik heb een lamp die automatisch aangaat als ik langs een sensoor loop. Dat gaat prima. Er is (nog) niets geprogrammeerd om deze weer uit te doen. Maar op de één of andere manier gaat hij wel weer automatisch uit na een aantal minuten. Weet iemand hoe dat komt? PS: De lamp moet 's ochtends aangaan en dan 's avonds bij het naar bed gaan zet ik hem weer uit.
Ik heb deze flow geprogrammeerd:
Met een long-press op de apparaattegel en daarna op het symbool rechts onder zie je wanneer en hoe een lamp geschakeld werd.
Hoi Wim, er staat daar dat ze worden uitgeschakeld door Fibaro.
Maar bij flows staan twee stuks de eerste die ik eerder liet zien in de topic en de ander is deze:
Deze moet ervoor zorgen dat 's nachts de lampen alleen maar 10 minuten aangaat.
Dus ik snap het niet
Als die lampen door Fibaro worden uitgeschakeld word dan ook elke keer die timer van 600 seconden gereset als je weer langs de sensor loopt?
Dus je loopt er langs om 1:05 dan gaat de lamp uit om 1:15. Maar als je er langs loopt om 1:14 gaat dan de lamp ook nog steeds uit om 1:15 omdat je er om 1:05 langs bent gelopen of gaat hij dan pas uit om 1:24?
Ik zou de lamp regelen met:
ALS Sensor is aan
DAN doe lamp aan
ALS Sensor is aan
En tijd is niet tussen 7:00 en 23:25
DAN start counter met 600 seconden
ALS tijd is 23:30
EN counter loopt niet
DAN lamp uit
Indien je advanced flows hebt kun je de eerste twee in één flow zetten en de derde een eigen flow op hetzelfde canvas geven.
Als ik deze lamp via de Hue-app uitzet, zie ik dat zo in de homey app:
Dus kennelijk wordt jouw lamp, al dan niet automatisch , bedient via de Fibaro-app?
Het tweede kaartje in je eerste flow “het is tussen 7:00 en 23:30’ betekent niet dat de lamp om 7:00 aan gaat en om 23;30 weer uit.
Het betekent dat ALS er beweging is tussen 7:30 en 23:30 de lamp op dat.moment aangaat.
Als je wilt dat je lamp om 7:00 aangaat:
ALS
Het is 7:00 uur
THEN
schakel lamp aan
ALS
het 23:30
THEN
schakel lamp uit
Aanvullend: “Uitgezet door [app X]” wordt (helaas) óók vermeld als een lamp naar 0 wordt gedimd door een flow.
De instelling “Stel automatisch uitschakelen in 600” is een Fibaro instellling die blijft staan. Als je dat overdag niet wilt dan moet je dus in de flow voor overdag deze instelling weer uitzetten op de Fibaro.
Het is overigens handiger om de lamp na 10 minuten door de flow zelf weer uit te laten zetten en dat niet door Fibaro te laten doen, want dan houdt je controle.