Helt ny med Homey. Jeg har en række LAB3D kontakter, der er tilsluttet via en Hue-hub. Jeg kan se og konfigurere dem i Homey, men har tilsyneladende kun mulighed for enkelt-tryk. Jeg mangler altså umiddelbart et long-pres, der kan bruges til fx at dæmpe lyset.
Er der nogen, der har erfaring med LAB3D kontakter og Homey, der kan hjælpe? Kan man fx tilslutte kontakterne direkte til Homey uden om Hue-hubbben?
Mig bekendt kan man ikke tilslutte dem direkte, og der er desværre ikke mulighed for at bruge long-press på dem i Homey.
Jeg har personligt bare kørt den del gennem Hue-hubben, altså single press = tænd/sluk og long press = skru op/ned
Til gengæld kan du så (samtidig) lave rutiner i Homey at f.eks. når der trykkes på en af dem og ex.
Lux er X skal der ske X.
Tidspunktet er før/efter X skal der ske X
Det er før/efter solopgang/nedgang skal der ske X
Du er/er ikke selv hjemme skal der ske X
Jeg har tilføjet knapperne i philips hue appen, men når jeg tilføjer ny enhed i homey og vælger philips hue, kan jeg ikke vælge knapperne. Hverken med eller uden hue bridge.
For opdatering til dette, kan både Lab3D og Smartkontaktens kontakter nu også tilknyttes til ens Homey via Matter protokollen, delayed er betydelig mindre via Matter end via Hue appen
Jeg vil gerne have mine Ikea pærer på Homey da jeg ofte oplever communikationen mellem nogle pærer og Hue-hubben svigter og først kommer online igen efter jeg har taget strømmen fra dem og til igen.
Har du en smart løsning hvor jeg kan have pære på Homey og samtidig bruge både kort, langt og dobbelt tryk på Smartkontakten ?
Jeg har dem på Hue-hubben ja. Det er egentlig mest som en fall-back løsning hvis der nu sker et eller andet med min Homey.
Jeg har generelt haft lidt svingende præstationer på mine zigbee pærer på hue hubben.
Nu har jeg byttet alle pærer ud med orginale Hue pærer og det spiller altså bare noget bedre (desværre). Det er jo træls at det ikke spiller 100% med Hue-kompatible pærer fordi så holder Philips Hue jo bare et uretfærdigt højt prispunkt på deres.
Du kan kun konfigurere kort tryk i Homey.
Resten skal du gøre gennem Hue