kWh optellen en € optellen

Ik meet met een Qubino 3 fase Smart Meter de drie fases en het totaal. In Homey zijn kWh per fase en totaal zichtbaar. Tot zover prima. Maar als ik tevens het geld zou willen zien (ik heb een contract met uurprijzen volgens EpexSpot) zou dat fijn zijn.
Met PBTH per dag/maand/jaar zowel kWh als € door te geven in een bushbericht en/of tijdlijn. Op die manier zijn niet alleen de kWh, maar ook het € bij te houden.
Met gebruik van een Group app zou dat kunnen, maar helaas werkt dat alleen voor kWh en niet voor €. De Group kan € niet meetellen. Misschien is er een mogelijkheid om dat aan te passen?
Heeft iemand een idee hoe dat toch mogelijk zou zijn?

Je moet even omdenken.

Met de group app maak je een virtueel device die de kWh optelt. Dat virtuele apparaat koppel je vervolgens aan PBTH. Et voila… Euro’s voor je opgetelde verbruik :slight_smile:

Je ziet het: geen ervaring. Ik ga het proberen. Dank voor je snelle reactie.

1 Like

Dit is gelukt.
Maar nu nog wel een vraag:
Is het mogelijk om de actuele data geautomatiseerd te exporteren naar Excel. Dus niet met een druk op de knop, maar automatisch bijvoorbeeld elk uur. Dan heb ik ook een grafiek met waardes en geldwaardes.

Zeker, zie deze app :wink:

https://community.homey.app/t/app-pro-archive-insights-export-all-your-insights-data-to-a-nas-ftp-or-web-folder/

Jaja, een hele klus. Kan je ook mijn volgende vraag beantwoorden?

Ik probeer data te exporteren via jouw app (Exporteer Insights), maar ik krijg een error. Deze velden heb ik ingevuld en op de HiDrive van Strato heb ik een public-folder aangemaakt. Wat doe ik verkeerd?