Klikken op : Pick a value

Hey
Graag had ik wat hulp gekregen bij het maken van flows. (Ik ben ook nog maar een beginner)

Ik maak dus een flow met ‘als : tv aan is’ en ‘later dan 21u30’ dan ‘zet lamp X aan’ en ‘dim naar 54%’.
Nu is mijn vraag over die laatste kaart. ‘dim naar 54%’
Als ik deze kaart aanklik, komt er rechts van het scherm waarden tevoorschijn. Dus ik kan hier het procent van dimmen veranderen, maar ik kan ook klikken op ‘pick a value’. Hier krijg ik een dropdown menu tevoorschijn, waar ik ergens bij mijn lamp X ‘dimmen’ kan kiezen.
Nu staat 'dimmen op mijn kaart, maar hoe kan ik nu die waarde veranderen ? In het dropdown menu staat hier een waarde 0.4. Of wat betekent die waarde ?

Groetjes Bert

Je kan daar een variabele toevoegen aan de waarde “dimmen” van de lamp. Zo zou je dus ergens wat berekeningen kunnen doen en afhankelijk van de uitkomst van de berekeningen de lamp op een bepaald dim niveau zetten.

Ik gebruik dat ook op een paar plekken. Het licht in het toilet bijvoorbeeld moet altijd aan gaan maar qua lichtsterkte wil ik dat afhankelijk hebben van het omgevingslicht. Overdag gaat zeg maar het licht feller aan dan s’avonds.

Ik meet in de hal de lichtsterkte en heb daar een aantal flows achter die afhankelijk van de gemeten lichtsterkte een variabale een waarde geeft van 0.05 t/m 0.5. Die variabele heb ik bij “Dimmen” gekoppeld aan de instel waarde van de lamp.

Maar waar kan ik die waarde veranderen ?

De slider kan je natuurlijk zelf gewoon op een bepaalde waarde zetten maar als je dus op het hangertje klinkt kan je in het menu een variabele kiezen die uiteraard wel eerst zelf moet aan maken. Wil je daar iets bijzonders mee doen zul je dus ergens in een andere flow die variabele een waarde moeten geven. Is het niet je bedoeling om dit soort bijzondere dingen te gaan doen is het slepen van de slider naar de gewenste waarde voldoende.

Okee…
Kan je mij eens een flow laten zien waar ik die variabele dan een waarde kan geven ?