Klikaanklikuit bel

Hallo,

homey versie 6
klikaanklikuit versie Athom Versie 6

ik probeer een klikaanklikuit ACDB-7000C te koppelen in apparaten homey,
ik dan deze selecteren en ga verder, ik kies voor zelf melodie in te stellen,
daarna moet ik die bel koppelen en druk op de learn knop van de bel en komt inderdaad in de programmeer modus, daarna druk ik op programmeer in de app maar daar loopt het mis,
hij kan niet connecteren en geraak dan ook niet verder,

iemand raad of wat doe ik verkeerd

mvg,
Peter

Waar ik eerder op vastliep, en ook een paar anderen op het forum, is dat er een “volgende” knop onderin staat die buiten beeld is gescrolled. Kan dat bij jouw ook het geval zijn?

De batterijen van de deurbel ontvanger vervangen kan helpen. Daar ben ik eens op vastgelopen tijdens het toebehoren van het nieuwe apparaat.

ik heb 2 ontvangers ACDB-7000C ontvangers en 1 ACDB-7000B zender
ik heb geen gateay van klikaanklikuit,

nu heb ik denk ik wel de ontvangers kunnen inzetten,
ik heb via apps klikaanklikuit app geinstalleerd,

en via apparaten toevoegen die app genomen en daar ACDB-7000C geselecteerd
bij het toevoegen , genereer nieuw signaal, daar de learn knop gedrukt op de ontvanger en dan programmeer in de app, daarna bij de test ging die ene ontvanger het geluid af,
bij de 2de hetzelfde ook daar gind het geluid op de bel af,

is dit de goede stapswijze (zonder klikaanklikuit gateway)

maar als ik nu in een flow die kies als de bel afgaat moet er een geluid door de sonos gaan maar dat doet die niet,

volgens mij is dat die ontvangers niet op een gateway zijn aangesloten, maar al ik op de homey een apparaat wil toevoegen heb ik alleen infrarood, Z-wave, Zigbee

mvg,
Peter

Klik aan klik uit is eenrichting communicatie met RF op 433 Mhz. Er is geen gateway die dat kan veranderen… Als Homey ergens op moet reageren kan dat dus alleen met zenders (knopjes) niet met ontvangers (de bel). Dus ook de geleerde code in Homey (iets wat Homey zendt) zal dus wel een bel kunnen laten klinken, maar trigger uit zichzelf niets anders in Homey. Wat wel kan is dat zowel de bel als Homey naar hetzelfde knopje luisteren.

Ik weet niet precies wat je wilt bereiken. Je kunt Homey iets naar Sonos laten sturen als Homey ziet dat je op een knopje drukt. Je kunt ook een flow die je in Homey hebt om de bel te laten rinkelen uitbreiden met een extra kaartje voor de sonos. Op zich is dus alles mogelijk, zolang je maar de juiste zaken aan elkaar knoopt.

Ps. ik heb zelf periodiek gehad dat Homey ineens de drukknopjes niet meer zag, tot een reboot. Ik hebruik nu geen KAKU knopjes meer dus ik weet niet of dat nog steeds problemen kan geven.

@Edwin_D
als ik het goed begrijp moet ik een flow maken met zenders ipv ontvanger

ik wil inderdaad een flow maken (mijn gedacht was eerst) een kaartje maken dat de bel afgaat om dan geluid op de sonos af te spelen,

maar ik zal die knop ACDB-7000B moeten programmeren en dan een flow maken met kaartje dat de zender gedrukt word dan op sonos een geluid afgaat,

bedankt voor de info

mvg,
Peter

Je begrijpt het helemaal.

@Edwin_D ,

ik probeer de ACDB-7000B in te stellen maar ik denk nog iets verkeerd te doen want het werkt niet,

het toevoegen van de ACDB-7000B ging eigenlijk wel vlot, (maar ik kan bij deze niet de activiteit zien dat er gedrukt word)

maar als er op de knop word gedrukt doet hij niet wat er in de flow gevraagd word,

mvg
Peter

Tijdens het toevoegen kun je meen ik ook in een stap testen of het leren is gelukt. Werkte dat wel?

Kun je je flow delen die je gebruikt? En heb je b.v. al de test button in de flow gebruikt om te zien of de flow zelf werkt, of een tijdlijn notificatie ingebouwd?

Hallo,

Tijdens het testen van de flow krijg ik alles te horen wat ik wilde doen,

maar nu heeft er een aantal personen (pakjes) aan de deur geweest en ineens werkte het prima,
ik weet niet wat er gebeurd is , maar het werkt, ik krijg geluid op de sonos als er op de knop word gedrukt,

alvast bedankt,

mvg,
Peter

1 Like