Kan geen shelly devices koppelen in Homey

Shelly in de Homey app hebben altijd perfect gewerkt. Top app!!! Tot gisteren … geen enkel Shelly device meer werkt. De shelly devices werken wel goed in de (nieuwe) shelly app. in homey werken ze dus niet meer. Ik heb het device uit shelley verwijderd en opnieuw trachten toe te voegen. Dit werkt helaas niet, zie screenshot. De firmware is geupdatet en is de laatste versie.

Heb je je router en Homey al gereset?
Je kan even in het Engelstalige topic kijken bij de openingspost wat je nog kan proberen.

De link naar de bijbehorende topics staat onderaan de app pagina.

1 Like

Ha …. Ja, ik heb alle stappen opnieuw doorlopen. Alles gereboot, Shelley verwijderd en alles opnieuw geïnstalleerd zowel de devices in de shelly app, als ook de app in homey en daarna de devices. Ook de router gereboot, maar allemaal zonder effect.

Zoals de foutmelding suggereert is dit een netwerk probleem. Homey kan de Shelly apparaten niet bereiken. Mogelijke oorzaken zijn verkeerd geconfigureerde WiFi (b.v. aparte netwerken voor 2.4GHz en 5GHz), verkeerd geconfigureerde VLAN’s of het gebruik van client isolation.

Ha … je hebt inderdaad gelijk! Ik heb 3 x EAP225 AP’s via de OMADA controller. Als de Homey verbinding maakt via dat netwerk dan speelt dit probleem. Als de Homey verbinding maakt rechtstreeks op de router van de provider ( Fritzbox), dan speelt het probleem niet. Ik zag vervolgens dat gisteren een EAP225 update is doorgevoerd, dus daar moet het probleem zijn ontstaan. Als iemand een tip heeft, welke instelling hiervoor verantwoordelijk kan zijn, hoor ik dat graag. Dank je wel voor de hulp!! :+1: