Kachel uit bij raam of deur open. En daarna weer aan

Ik kom er niet uit.
Onderstaande flow heb ik gemaakt. Het idee is dat als het raam of de deur open gaat en de kachel is aan de kachel wordt uitgezet en als alles weer dicht is weer aan. Om te voorkomen dat de kachel bij iedere keer dat de deur kort open staat uit gaat heb ik er een kleine vertraging in gezet.

Het resulteert in een flow waarbij de kachel uit gaat en nooit meer aan. De laatste toevoeging is de vertraging van vijf minuten om het slimme schema te hervatten maar dat is ook niet de oplossing. Kan iemand mij vertellen welke denkfout ik maak?

De laatste 2 voorwaarden (EN kaartjes) moeten er tussenuit. Ik zou daar een nieuwe flow voor maken.
Bijv:

Als…
contact A of B gaat uit
En…
tado staat uit
En…
tado ingestelde temperatuur is hoger dan ruimte temperatuur
Dan…
zet tado aan
hervat tado slimme schema

De vertraging zoals je het hebt bedacht, werkt niet zoals je verwacht;
Om een ‘negeer kortdurend open contact vertraging’ in te bouwen, kun je het beste deze trigger nemen:

Of,
gebruik een Chronograph timer:

Als…
contact A of B gaat aan
Dan…
start of hervat timer Y met looptijd 5 minuten

Als…
contact A of B gaat uit
Dan…
stop timer Y

Als…
timer Y is afgelopen
Dan…
de rest van de flow

De flow loopt niet als een raam of deur weer dicht gaat.

Bedankt voor je reactie.

Hoe kom ik aan de tegeltjes "voor tado ingestelde temperatuur is hoger dan ruimte temperatuur? " Die zit namelijk niet bij de opties die ik bij Tado kan selecteren.

Daar loop ik ook tegen aan bij de vertraging. Onder welk kopje kan ik de Device Capabiliteits terugvinden?

Graag gedaan.

Dat wordt meestal d.m.v. logica kaartjes gedaan.

Dat is een flow kaartje van deze app die je dan zou moeten installeren:

Ik heb hem iets anders aangevlogen.

Werkt al 2 jaar perfect

Hartelijk dank, ik ga hier eens mee rommelen!