Jag har en IVT Geo 600 bergvĂ€rmepump som jag önskar kunna se status pĂ„ samt aktivera âborta lĂ€geâ om ingen Ă€r hemma pĂ„ ett tag.
Det finns en âIVT Anywhereâ app pĂ„ Homey store, men den kan jag inte logga in pĂ„, troligen för att denna Ă€r lĂ€nkad med âIVT Anywhereâ-appen frĂ„n IVT och min Geo 600 anvĂ€nder den modernare âIVT Anywhere IIâ-appen.
NÀmnda Homey-app kan dessutom endast lÀsa data och inte styra vÀrmepumpen.
I min âIVT Anywhere IIâ-app kan jag göra ganska sĂ„ mycket, bland annat aktivera bortalĂ€ge, men det hade varit fint att kunna aktivera detta med en regel.
Har ocksÄ en Geo 600, det finns inget öppet Api Ànnu. Min installatör sa att det var pÄ gÄng. Googlar man lite pÄ nÀtet verkar det som det har varit pÄ gÄng lÀnge, sÄ jag vÀntar mig inget pÄ en stund.
Jag hade ocksÄ problem med inloggning med Homeys community app IVT Anywhere men om man luslÀser vad som Àr inloggnings ID och jÀmför med etiketten med QR koden pÄ vÀrmepumpen bör det gÄ.
Ang native app IVT Anywhere II suger den ordentligt.
à ngrar att jag inte köpte Bosch vÀrmepump (som Àger IVT) och i princip har samma vÀrmepumpar men med bÀttre och intelligentare appar vad jag förstÄr.
IVT support Àr ett skÀmt och deras app team verkar inte ha nog med resurser eller prio att göra nÄgon utveckling eller bug-fixar.
Tror inte de har intresse av eller prio att slÀppa API access med tanke pÄ att de inte ens prioriterar sin egen app-utveckling?
Jag vet inte om jag kan lÀgga in uppgifterna vid QR-koden fel i appen till Homey, men nÀr jag ser pÄ hur man ska registrera i Homey-appen sÄ ser det ut som en kopia av inloggningen till IVT Anywhere I appen.
Har du registrerat i Anywhere I appen utöver Anywhere II appen?
Jag har försökt att registrera i Anywhere I appen med de uppgifter som jag har pÄ min Geo 600, men fÄr dÄ upp server fel.
Skall jag vara helt Àrlig verkar det meningslöst att anvÀnts IVT appen - den klarar bara att lÀsa data och kan inte styra vÀrmepumpen. Har ocksÄ upptÀckt att homey PRO appen bara buggar ur och felmeddelanden rapporteras fast inga finns, samt att datan Àr felmappad - fick utomhustemperatur som 50 grader pga felmappad till annan sensor.
Har gett feedback till app developer men inget svar.
DĂ€r kunde jag dels fĂ„ ut mycket âlĂ€sâ data men Ă€ven kontrollera saker sĂ„som vĂ€rme i huset och effekt pĂ„ varmvatten. Fanns sĂ€kert fler saker men det var de delar jag nyttjade appen för.
Vet inte hur komplext det Àr att konvertera en HA modul till Homey. TÀnk om det fanns en specialskriven AI för det hela
Jag lyckades fÄ in min Geo 600 med denna app : Bosch HomeCom Easy Community | Homey
LÀs instruktionerna och how-to pÄ github, det var enkelt Bosch och IVT Àr samma hÄrdvara mer eller mindre.