IVT Geo 600 bergvärmepump

Jag har en IVT Geo 600 bergvärmepump som jag önskar kunna se status på samt aktivera “borta läge” om ingen är hemma på ett tag.
Det finns en “IVT Anywhere” app på Homey store, men den kan jag inte logga in på, troligen för att denna är länkad med “IVT Anywhere”-appen från IVT och min Geo 600 använder den modernare “IVT Anywhere II”-appen.
Nämnda Homey-app kan dessutom endast läsa data och inte styra värmepumpen.

I min “IVT Anywhere II”-app kan jag göra ganska så mycket, bland annat aktivera bortaläge, men det hade varit fint att kunna aktivera detta med en regel.

1 Like

Hej!
Vet du om IVT har något API man kan använda för ” IVT Anywhere II”?
Jag skulle kunna göra en app för detta om det finns.

Har också en Geo 600, det finns inget öppet Api ännu. Min installatör sa att det var på gång. Googlar man lite på nätet verkar det som det har varit på gång länge, så jag väntar mig inget på en stund.

Det går säkert att fulhacka detta men har ingen sån pump själv så lite svårt att undersöka :confused:

Jag hade också problem med inloggning med Homeys community app IVT Anywhere men om man lusläser vad som är inloggnings ID och jämför med etiketten med QR koden på värmepumpen bör det gå.

Ang native app IVT Anywhere II suger den ordentligt.

Ångrar att jag inte köpte Bosch värmepump (som äger IVT) och i princip har samma värmepumpar men med bättre och intelligentare appar vad jag förstår.

IVT support är ett skämt och deras app team verkar inte ha nog med resurser eller prio att göra någon utveckling eller bug-fixar.

Tror inte de har intresse av eller prio att släppa API access med tanke på att de inte ens prioriterar sin egen app-utveckling?

Jag vet inte om jag kan lägga in uppgifterna vid QR-koden fel i appen till Homey, men när jag ser på hur man ska registrera i Homey-appen så ser det ut som en kopia av inloggningen till IVT Anywhere I appen.
Har du registrerat i Anywhere I appen utöver Anywhere II appen?
Jag har försökt att registrera i Anywhere I appen med de uppgifter som jag har på min Geo 600, men får då upp server fel.

Skall jag vara helt ärlig verkar det meningslöst att använts IVT appen - den klarar bara att läsa data och kan inte styra värmepumpen. Har också upptäckt att homey PRO appen bara buggar ur och felmeddelanden rapporteras fast inga finns, samt att datan är felmappad - fick utomhustemperatur som 50 grader pga felmappad till annan sensor.
Har gett feedback till app developer men inget svar.