[APP] Nibe vÀrmepumpar

Hej!

Jag hÄller pÄ att göra en homey app för att styra Nibe vÀrmepumpar. Nibe Àndrade ju sin api leverantör som ni kanske vet till myUplink. Efter det verkade ingen app riktigt existera, sÄ jag gjorde en.

Men jag behöver lite testare innan jag kan slÀppa appen och undrar om nÄgon Àr villig att testa?

Funktioner som finns just nu:

Ventilationshöjning
TemporÀr lyx
Ändra driftlĂ€ge
FÄ ut ett estimat pÄ effektförbrukning
Massor mÀtvÀrden
Flow automationer baserat pÄ mÀtvÀrden

Behöver jag ha premium av myUplink? Kan testa.

Hej!

Faktiskt inte! Man kan styra vÀrmepumpen utan premium. Vet inte om det Àr fel hos myUplink men :man_shrugging:

Jag skickar en lÀnk!

Bara testat sen igÄr men har inga buggar eller sÄ att rapportera, funkar bra bÄde vad gÀller att lÀsa data men Àven styra de funktioner du angivit.

Hade det under ventilationsökning gÄtt att lÀgga in sÄ man kan vÀlja de olika alternativen som finns i sjÀlva pumpen? Tex om man vill sÀnka eller bara höja ett snÀpp.

Är det pĂ„ sikt möjligt Ă€ndra vĂ€rmekurva, förskjutning, komfortlĂ€ge pĂ„ vatten?

Bra jobbat med appen!

Kul att du gillade den!
Jag har mĂ€rkt en bugg med att sĂ€tta driftlĂ€ge i avancerade instĂ€llningar. Det verkar som att lĂ€gena som inte Ă€r ”automatisk” inte alltid blir satta, Ă€ven fast homey sĂ€ger det. SĂ„ det kan vara bra att veta tills jag löst det.

Vad det gÀller de andra sakerna sÄ ska det nog gÄ alldeles utmÀrkt att lÀgga till! Ska kolla pÄ det imorgon kvÀll redan :slight_smile:

Jag verkar förresten inte hitta komfortlÀge för vatten, endast att man kan sÀtta schema pÄ det

Önskar testa!

LĂ€nk skickad

Jag har implementerat vĂ€rmekurva Ă€ndring samt förskjutning. De ska finnas i advanced settings nu. Kollar pĂ„ ventilationsökning imorgon. Det kan vara sĂ„ att det krĂ€ver premium dock
 Återkommer!

LĂ€nken fungerar inte

Testat justera kurva och förskjutning, funktionen i sig gör sitt dĂ„ pumpen Ă€ndrar sig! DĂ€remot sĂ€ger appen ”timeout efter 10000 ms” nĂ€r jag trycker pĂ„ spara efter att ha Ă€ndrat dessa instĂ€llningar, men uppenbart verkstĂ€lls de ju Ă€ndĂ„.

Har lite strul med internet till och frÄn sÄ vet inte om det Àr lokalt fel hos mig dock.

Återkommer med lĂ€nk. Eftersom jag gjorde en ny version sĂ„ behövde jag verifieras igen. SĂ„ lĂ€nken kommer om nĂ„gon dag. Sorry!

1 Like

Tack för feedback:)

Jag mÀrkte samma sak! Det Àr att myUplink tar sÄn himla tid pÄ att skicka svar! Men jag har en lösning pÄ det .
Skulle det funka att sÀtta ventilation i avancerade instÀllningar ocksÄ? SÄ man anger ett nummer för antal procent

Absolut, Àr vÀl mer en vanesak att man oftast har alla instÀllningar under samma meny som du har tillfÀllig lyx osv :smile:

Vet du om det Àr möjligt att kunna se bÄde berÀknad framledning och faktisk framledning (BT61)? Det man ser i appen idag Àr vÀl BT61.

Absolut! :slight_smile: Ordnar det! LÀgger till flera andra mÀtpunkter med!

SÄdÀr! Nu har jag lagt till lite mer. Du kommer nog behöva ta bort enheten och lÀgga till den igen, sjÀlva pumpen, inte appen dock.
Vad det gÀller ventilations-styrningen sÄ behöver du ha premium för det sÄ jag Àr lite osÀker om det Àr vÀrt att lÀgga till. Funderar pÄ att kolla om man har premium och sedan lÀgga till möjligheten OM man har premium.