Is het mogelijk de batterij van een iPhone uit te lezen?

Is het mogelijk om een batterij van een iphone uit te lezen?

Waarna deze ook te gebruiken is in een flow?
Ik laad mijn telefoon namelijk altijd nachtelijk, wat ik dan wil is als de telefoon 100% geladen is dat een schakelaar de spanning uit zet van de lader.

Ik ben benieuwd wie hier info over heeft?

2 Likes

Kijk eens naar Life360.
Deze app installeer je op je telefoon en op Homey. Heb Android, maar zal vast ook op iOS werken.
Overigens kan Life360 veel meer zoals ook lader aangesloten, geolocatie en wifi wel/niet connected etc uitlezen.

1 Like

ik heb hem even toegevoegd @Henk_Renting
alleen zie ik de applicatie nog niet?, de melding was ook " deze wordt spoedig toegevoegd aan uw homey pro"

ervaring mee?

Nee, die moet gewoon installeren op je Homey.
Anders kan je ook vanuit de Homey app zelf een nieuw device toevoegen. Als je daar zoekt op Life360 installeert ie de app ook vanzelf.

gevonden idd, je moet inloggen op homey? (account? geen idee)

is dit de tracking app die je ook ook op de telefoon kan zetten die ken ik namelijk alleen zuipt je batterij echt leeg ivm GPS / Tracking.

Bij Android valt dat energieverbruik enorm mee. Voor iOS kan ik dat niet aangeven. De app moet je op je telefoon zetten, anders werkt het niet.

Dit zal toch niet de eerste app zijn die je op je Homey installeert? Werkt net zo als alle andere apps.

Je kunt ook een opdracht maken op je iphone die een url ophaalt als de batterij 100%

De url start een webhook waarmee een homeyflow wordt gestart.

Ik heb de opladers (iPhone, oortjes, horloges) hier in huis voorzien van slimme stekker (heb wel adapters met meerdere uitgangen om meer apparaten tegelijk te kunnen laden).
Zodra deze minder dan X stroomverbruik meet, gaat de stekker uit.
Omdat iPhones zichzelf aan het begin van de nacht meestal niet helemaal volladen ivm sparing van de batterij, laat ik de stekkers om 06:00 nog eens aangaan om verder te laden (en weer uit te gaan als er geen stroomverbruik meer gemeten wordt). Werkt uitstekend.

standaard iphone of een applicatie Walter?

heb je misschien een voorbeeld van die flow hoe je dit gemaakt hebt?
dit klinkt idd ook interessant

Tuurlijk. Wel geef ik er op voorhand bij aan dat ik niet wil beweren dat dit een bijzonder goede flow is. Voor mij werkt dit uitstekend. Een paar opmerkingen er bij:

  • Het maakt gebruik van de Countdown app.
  • Ik heb een boolean voor de vakantiemodus, dan hoeft ie 's ochtends niet nog even aan. Maar dat kun je ook weglaten natuurlijk.
  • Het gaat er van uit dat je het aanzetten van de slimme stekker doet zodra je een apparaat aan de lader hangt. Zoals gezegd gaat ie 's ochtends automatisch nog even aan omdat de slimme laadfunctie van Apple producten er vaak voor zorgt dat in de eerste grote oplading hij niet helemaal doorlaadt.
  • Ik heb zelf op een aantal plekken deze oplossing, bestaande uit een slimme stekker met vermogensmeter (de oude INNR SP120, maar een Fibaro of ander merk kan natuurlijk ook), daarin een goede USB lader met meerdere poorten en dan naar keuze ofwel een paar Lighting kabels, een Apple watch lader of een draadloze oplaad-mat erin.
  • De slimme stekker heet dus “Oplader Nachtkastje” in onderstaande flow.
  • De werking is dus zo dat de lader aanblijft zolang de afgenomen stroom boven de 0,3W blijft en zodra hij eronder komt gaat hij na 5 minuten uit. Als de afgenomen stroom binnen die 5 minuten toch weer meer wordt dan 1W dan blijft hij alsnog aan. Dit om schommelingen te voorkomen.

Standaard iphone. Mbv Opdrachten-app. Die zit standaard op de iphone

Inderdaad gewoon de automatisering in de opdrachten-app op de iPhone.
Je maakt 2 flows op je Homey.

  1. ALS deze flow gestart wordt, DAN zet slimme stekker aan
  2. ALS deze flow gestart wordt, DAN zet slimme stekker uit.
    Beide flows maak je favoriet.

Op je iPhone maak je 2 automatiseringen:

  1. ALS accupercentage lager dan 10% wordt, DAN start favoriete flow “iPhone Aan”
  2. ALS accupercentage hoger dan 90% wordt, DAN start favoriete flow “iPhone uit”

Die percentages kun je natuurlijk zelf kiezen.

Gebruik ik al heel lang voor mijn in de muur gebouwde ipad.

2 Likes

dit kan niet meer life360 ondersteund geen smart home meer vanaf 2024 helaas opzoek naar een nieuwe optie

Gebruik Tasker. Niet gratis w3l perfect met homey en webhooks