Ikea fytur rolgordijnen aansturen

Hallo allemaal,

Newbie hier…

Wie kan mij op weg helpen…

Ik heb sinds een paar dagen een Homey en ik ben bezig om alle schakelaars en dergelijke in te lezen…

Nu wil ik ook wat flows gaan maken.

Ik loop tegen de volgende vraag:

Hoe moet ik in een flow de ikea rolgordijnen aansturen. Ik wil bijvoorbeeld de rolgordijnen half open en helemaal dicht kunnen laten gaan… hoe doe ik dat?

Tips of links of misschien een kant en klare flow?

Al vast bedankt!

Ik zet lekkere koffie dus als dank…

Johan

Welkom op dit forum,

Eerste vraag zou je aan je zelf moeten stellen: Waarmee wil de bediening gaan doen? (voor de ALS kolom)

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je wil?

Wil je dat ze dicht gaat als de zon onder gaat of juist als het erg warm wordt? Dan kies je dat als ‘trigger’. Vervolgens kun je nog een conditie toevoegen in de ‘en’ kollom

en dan komt het leukste :). het aansturen van je rolgordijnen. Nu ken ik die zelf niet, dus ik weet niet of je tegen die dingen kan zeggen ga voor 50% omhlaag, wellicht moet je dat wel obv tijd doen. bijv. ‘ga omlaag’ en dan ‘stop’ na 3 sec.

er vanuitgaande dat het gelukt is om de rolgordijnen te koppelen in de homey natuurlijk :slight_smile:

Het is me gelukt… eigenlijk vrij simpel… het zit gewoon onder de knop van de gordijnen als je de flow maakt… ik wilde veel te moeilijk…

Kopje koffie staat nog steeds hoor…

1 Like

En waar kunnen we die komen nuttigen?

Bij mij thuis… :grin:

1 Like

Ik verwacht dan natuurlijk wel dat je koffiezetter vanzelf aan gaat als we dan bij ju huis in de buurt zijn he :rofl:

Gaat zeker automatisch hier!

Espresso… blijft handwerk… moet je niet willen automatiseren! :wink: