Icalcalender flows

iemand die gebruikt maakt van Icalcalender? En wat doen jullie hiermee, voorbeeld flows? ideetjes?

Zeker, voor verjaardagen bijvoorbeeld

1 Like

nog iemand ideeën

De verwarming in de studeerkamer hoger zetten als er thuiswerken in de agenda staat?

Ik gebruik het voor mijn deurbel. Ik kan dan specifiek op datum aangeven welke melodieën er afgespeeld worden. Dus bv 1 t/m 5 december sinterklaas en van 10 december t/m 31 december kerst deuntjes. Etc. Zo heb ik elke dag wat anders. :yum:

2 Likes

Hier gaat de robot stofzuiger niet zuigen als de huishoud hulp is geweest. De dagen dat zij komt staat uiteraard in mijn agenda.

Bijvoorbeeld het afval-ophaal schema met overeenkomende bak kleuren, en oud papier, kun je in de agenda zetten, en zo Homey laten omroepen welke bak er aan de weg moet en wanneer oud papier wordt opgehaald.

  • de temperatuur vd verwarming wanneer er iemand thuis is of thuis gaat komen dmv de agenda,
  • de ledring van homey kleurt naar de container die de volgende dag geleegd wordt,
  • de agenda helpt mij herinneren bij bepaalde items.

Zou je deze flow kunnen delen?

Zeker

Mijn stofzuiger (Miep :wink:) gaat om de 3 dagen stofzuigen. Hiervoor heb ik een logica gemaakt die elke avond 1 dag opteld.
Maar omdat we eens in de zoveel tijd een huishoudhulp (Agnes) hebben hoeft er uiteraard op dat moment niet gezogen te worden en mag Miep weer 3 dagen wachten tot ze weer mag zuigen.

Elke avond check Homey of het woord “Agnes” in de agenda staat. Zo ja zet hij een variabele om en zet de “dagen” teller weer op 0

Daarnaast heb ik nog een virtuele schakaar die aan kan zetten als ik wil dat Miep een keer extra moet zuigen

Welke app is dit? KLinkt goed! :slight_smile:

Wat denk je zelf, kijk eens naar de titel van deze post?

1 Like

yupp, I realised :wink:

Ik gebruik ICal voor een viertal toepassingen, ik werk in een continu onregelmatig dienstverband, hierdoor op elke keer andere wekkertijden.

  • verjaardagen
  • afhankelijk wat de volgende dienst is op mijn agenda, wekker af laten gaan voor die betreffende dienst.
  • indien ik ochtenddienst heb, gaat de verwarming niet meteen aan zodra ik uit bed stap (wakker detectie dmv telefoon van de draadloze lader halen). Normaliter gaat de verwarming aan zodra de eerste persoon in huis wakker wordt.
  • indien ik een half uur na de wekkertijd nog niet wakker ben, bedlamp automatisch aan en door google home nogmaals een wakker worden signaal. (extra beveiliging ingebouwd tegen verslapen :wink: )

Nu is de laatste toepassing natuurlijk ook makkelijk te realiseren zonder iCal, maar misschien een idee voor andere liefhebbers.

In verband met onregelmatige werk tijden en om de batterij van mn telefoon langer mee te laten gaan laat ik de oplader aan gaan 3 uur voordat er een activiteit in de werkagenda is. Zo wordt de telefoon niet heel de nacht opgeladen en is ie vol voor een dag werk.

Ik gebruikt het als wekker… ik heb mijn werkrooster in mijn apple ical staan, die toegevoegd en 45min voor ik moet werken, gaat de “wekker” gemaakt met homey icm Sonos etc.

maar ook prive afspraken kan ik zo in mijn agenda zetten. Dit heb ik zo gemaakt, ook weer met Apple en dan met Shiri Shortcuts, dat als ik de wekker wil zetten dan zet ie de afspraak in mijn agenda “Wekker” met op het gewenste tijdstip: {wekker}

ook als icalcalender die tegenkomt, gaat ie af.

zo kan ik ook alle afspraken voor de volgende dag bepalen en voor ik ga slapen, worden die opgelezen door de Google Hub.

Zou je de flow eens willen delen met de wekker in combinatie met Siri Shortcuts? Ben daar erg in geïnteresseerd.



Hieronder staat nog 1 regel en dat is een homey favo flow uitvoeren en dat is niets anders dan een flow waar ik de icalcalendar laat syncen.

Ik heb hier in apple agenda een agenda voor werk, prive en 1 voor wekker.
deze shortcut maakt dus in agenda wekker een afspraak aan met als titel: {wekker}
en in homey wordt die dus dan gezien als wekker en start de flow om lawaai te maken

Edit, ik zie wel dat ik 2 verschillende scenario’s door elkaar haal… maar principe moet wel duidelijk zijn, lijkt mij :slight_smile:
titel vergelijk je dan met: {wekker}

1 Like