iCalCalendar Flow triggeren op taken uit Google Agenda

Is iemand bekend met iCalCalendar om de taken uit de agenda van Google op te kunnen halen?

Het lukt me wel om de afspraken te laten weergeven door een flow uit de Google agenda.
Maar het lukt me niet om de taken die ik in dezelfde agenda heb staan te tonen in een b.v. een notification.
Daarnaast wil ik de verjaardagen uit de contacten, die wel worden getoond in de Google agenda ook in Homey in een notification krijgen. Maar ik zie daarvoor alleen maar een openbare link. Is er ook een “geheime” link?

Alvast bedankt voor en reactie.

Niemand die iets met taken probeert te doen in Homey vanuit de Google agenda?

Ook mee aan het medderen geweest. Je moet de Titel uit de lokale tags gebruiken in de en en dan sectie.

@Peter_de_Vos Kun je hiervan s.v.p. een voorbeeld flow delen?

1 Like

@Peter_de_Vos
Ik krijg het alleen maar voor elkaar op de afspraken en niet op de taken


Als voorbeeld het volgende:

  • Groen zijn taken
  • Paars zijn afspraken.
    Van de paarse afspraken krijg ik keurig een melding via een flow bij het opstaan dat ik die afspraken heb. Maar de taken worden niet weergegeven.

En ik wil graag bij de melding naast de afspraken, ook graag een overzicht krijgen van alle taken die ik die dag uit te voeren heb.

De flows die ik gebruik:
Bij het afgaan van een wekker roep ik deze flow aan:

Vlak voordat een afspraak start stuur ik mezelf nog een herinninnering:

Nadat een afspraak afgelopen is roep ik een flow aan die aangeeft wat de volgende afspraak is:

Maar in plaats van alleen de afspraken, zou ik ook graag een herinnering krijgen welke taken ik nog meer heb.
Het verschil voor mij tussen taken en afspraken is dat bij een afspraak moet ik weg, een taak kan ik thuis uitvoeren en het is niet erg om die te verplaatsen als het niet meer uitkomt.

Het lijkt erop dat dit niet wordt ondersteund door de app. Anders zou je ook een trigger moeten hebben 'Een taak wordt gestart. Je kunt dit het beste aan de ontwikkelaar van de app voorleggen denk ik.

@Peter_de_Vos
Een “event” is een gebeurtenis, dat had m.i. ook een taak kunnen zijn, dat hoeft niet perse een afspraak te zijn. Het zou dus met dezelfde trigger moeten kunnen, het is alleen een ander onderdeel uit de agenda.

Dan ga ik het maar aan de ontwikkelaar van de app voorleggen.
Want mijn volgende vraag gaat worden of de verjaardagen uit dezelfde agenda uitgelezen kunnen worden :slight_smile:

Ik heb niet elke dag events in mijn agenda staan. Is het ook mogelijk om alleen een push bericht te krijgen wanneer er vandaag events zijn? In de ALS en EN kolom zie ik deze niet. Het kan natuurlijk ook via een omweg, maar deze kon ik zo snel niet vinden!

Je kunt dit eens proberen:
image

Het hangt er vanaf op welk moment je het push bericht wilt laten afgaan. Is dat een x tijd voordat het event start? Is het op een vast tijdstip? Dat zou je dan in de When kunnen zetten.
In de And zou dan de controle toegevoegd kunnen worden met logica of de datum ook vandaag is:
image

Ja ik zag deze ook voorbij komen! Heb hem nu als test staan… Ik zag bij de ‘Volgende event startdatum’ dat de notatie 2021 is en bij ‘Datum’ 21… Dus even testen of die als precies dezelfde ziet!

Vanochtend getest met onderstaande flow maar werd helaas niet gettriggerd. Zal dus in de jaar notatie zitten!

Het lijkt erop dat je de “Dan” niet volledig hebt afgemaakt, want ik zie grijze vraagtekens staan.
Dat betekent volgens mij dat je nog iets moet invullen.

Beetje late reactie maar dat is geloof een fout in de Homey versie of iets dergelijks! Maar ik had gehoopt na de update dat het zou werken maar lijkt er helaas niet op…

Ik heb bij mij niet die grijze vlakken er inzitten. Ik denk dus niet dat dit een fout van Homey is, maar dat er nog wat ontbreekt aan gegevens.
image

Klopt ik bedoel dat het in het delen van de flow zit! Hierbij een screenshot

Wat on de Als staat, is dat een trigger op een modus van een virtuele knop?
Weet je dan zeker dat de modus ook veranderd wordt?
M.a.w. weet je zeker dat deze flow afgaat? Wat is het gevolg als je de EN er tussenuit haalt?

De modus gaat zeker uit want ik had hem eerst op elke dag staan i.c.m. die modus… Ik verwacht echt dat het komt door de jaartallen aangezien de logica kijkt naar ‘is precies’ en dat is het niet want de ene is 21 en de andere 2021 waardoor de ‘EN’ niet klopt en deze dus niet wordt uitgevoerd…

Hiervoor had ik namelijk elke dag als de modus werd uitgezet een overzicht wat er die dag ging gebeuren en wat het eerstvolgende event was… Maar omdat ik (bij lange na) niet elke dag wat in mijn agenda had staan vond ik dat nogal onzin!