IcalCalendar vraag

Goedemorgen.

Ik ben aan het stoeien om de google agenda mee te laten draaien in homey.

Nu heb wel de laatste url gekopieerd die aangegeven werd in de omschrijving. Deze geplakt in icalcalender en de agenda naam mee gegeven. Kan iemand vertellen hoezo dit het event tijdsframe ingesteld heeft.

En moet ik ook dit vinkje aanzetten om het werkt te krijgen.

Nu heb ik wel bovenstaande flows aangemaakt. Alleen laat ik er een lamp mee aangaan. Kan dat mss het probleem zijn?

Dank alvast

Er lijkt bij logica flow niet goed te gaan.

Goedemiddag Ron, ik kreeg het voor elkaar met deze uitleg

Dank alvast ga straks alles verwijderen en er weer opnieuw opzetten.

Maakt het nog uit dat we deze agenda met 3 personen delen. Moet ik dan van alle deelnemers de code kopieren en erin plakken?

Of maakt dat helemaal niks met hoeveel je de agenda deelt?

Ik neig naar “dat moet kunnen”, kwestie van uitproberen, desnoods middels een nieuw gmail account.

Ik heb nu de flow aan gemaakt. Alleen er zit nog een fout in wat hij word niet wit. of de link naar de agenda is toch niet goed.

Het gaat fout bij de logica gedeelte of de hele instellingen zijn fout gegaan.:face_with_monocle:

EDIT 2: Het werkt allemaal na een herstart van Homey

EDIT:
Ik krijg wel mijn agenda items te zien met onderstaand testje, maar geen van mijn flows werkt…
Bijvoorbeeld:
Als…
Nieuwe afspraak gemaakt
Dan…
Laat lamp knipperen
Tijdlijn bericht: Nieuwe afspraak [Title]

.
Dit is een handige check of er wel gesynced wordt:

  • Een nieuwe flow maken
  • Kies in het “En” gedeelte voor ‘Specifiek evenement loopt’, en klik op ‘Selecteer evenement…’
  • Hiermee wordt een lijst weergegeven met alle agenda-evenementen die iCalCalendar uit uw agenda heeft geïmporteerd.

Dankjewel voor de reactie.

Het werkt inmiddels. We kunnen door met verder bouwen aan de juiste opmaak.

1 Like

Wie weet wat er aan de hand is?

Eind januari 2023 mij HP 2019 van de hand gedaan en een backup gemaakt.
Tot dan werkte mijn google agenda perfect op de Homey via icalcalender
90 min voor mijn dienst opstaan, automatisch de lampen aan, lampen uit en een melding van Homey die mij een prettige werkdag wenste bij het weggaan. TOP!

Nu de nieuwe HP 2023. Backup teruggeplaatst, verder niets veranderd. Homey schakelt mijn flow uit omdat deze teveel triggers !?! oplevert. Wat doe ik fout? Voorheen werkte het gewoon.

Wat ik ook zie is dat in de app alleen een flow wordt getoont die ik op de HP 2023 heb aangemaakt als testflow. De advancedflows kom ik niet tegen op deze app-pagina?!? Wat is er gebeurt?

Hoe start je een gebeurtenis x uur voor gebeurtenis? Heb je een voorbeeld? Ik krijg het niet voor elkaar om een gebeurtenis te laten starten.

En dan meer dan 15 minuten.