Hulp gevraagd met koppelen "heiman" rookmelders

Ik heb ze gewoon gekoppeld via de Heiman app

@Piet_van_der_Meulen

Met Zigbee of Z-Wave melders, daarin zit het grote verschil

Z-Wave in mijn geval

Bovenstaand gaat over Zigbee melders…!

Hallo allemaal, ik ben een nieuwe gebruiker van Homey en loop er inderdaad tegen aan dat de benoemde rookmelders niet te koppelen zijn. Vreemd want de rookmelders waar jullie het over hebben worden tegenwoordig geleverd door Klikaanklikuit onder Zigbee met model nummer ZSDR-850.
Dit model staat niet in de lijst van de klikaanklikuit Zigbee app.
Wat kan ik hier aan doen???

Als je het topic goed hebt doorgelezen weet je eigenlijk het antwoord al: niets. Ze worden gewoonweg niet ondersteund.
Dus ofwel de Z-wave uitvoering kopen of Athom helpen om de Zigbee rewrite snel af te hebben…

1 Like

Hi Peter,

Wat kan ik doen als |”gewone” gebruiker om Athom hierbij te helpen?

Ik heb het namelijk gewoon over een “KlikaanKlikuit product” wat Athom volgens hun gegeven informatie zou moeten ondersteunen?

Thanks,

Hans

Je vraag was: “wat kan ik hier aan doen”. Dat antwoord heb je gekregen. En als ik het antwoord op je 2e vraag wist had ik dat zelf wel allang gedaan. :stuck_out_tongue:

Maar dan stel ik een vraag retour: wat kunnen wij als “gewone” gebruikers dan ineens voor elkaar krijgen wat tot nu toe domweg nog nooit heeft gewerkt omdat het (nog) niet wordt ondersteund?

Overigens: waar staat dat de KaKu Zigbee app deze unit ondersteunt? Voor zover ik kan zien staan daar alleen lampen vermeld…

Iemand al updates? Heb er 5 besteld omdat ik zeker wist dat Heiman rookmelders compatibel zouden zijn met Homey :sweat_smile: Want ik zag ze onder de Heiman app staan… Blijkt inderdaad Z-wave zijn… Aargh. Ook staan ze bij kaku er ook nog niet onder.

Updates waarvan? Volgens mij moet het toch inmiddels meer dan overduidelijk zijn dat de Zigbee versie niet wordt ondersteund?

Ja joh, laatste reply was in Mei, misschien dat iemand ondertussen een super hack had gevonden… Je weet maar nooit. Maar goed ik heb ze al retourneert en de Z-wave’s besteld.

Nu met de update naar versie Homey fw 5.0 is de gewenste Zigbee rewrite toch beschikbaar gekomen of heb ik het verkeerd?

Indien beschikbaar, heb ik naast Homey nog een 230V Zigbee hub nodig voor de communicatie, of verzorgt Homey deze?

Wie helpt me even op weg!?

Dankjewel!

Hoi Roy,

heb ik naast Homey nog een 230V Zigbee hub nodig voor de communicatie, of verzorgt Homey deze?

Zou die Tuya Zigbee App ze kunnen ondersteunen verwacht je?

das wel logisch ja :wink:

Weet iemand of dit momenteel ook ergens op een planning staat?

Andere vraag over heiman Rookmelders. In de settings van de rookmelder binnen de app Zie je de volgende optie

Heiman app

Dit zou bedoelt zijn om de rookmelders onderling te koppelen. heb vanales geprobeerd maar krijg het niet werkend. Iemand enig idee ?

Ik zie dat er voor de klikaanklikuit ZSDR 850 een app is van deCONZ (Trust ZSDR 850) voor de zigbee variant.

Daarmee zou dat toch moeten lukken dan? Ik ben zelf aan het kijken naar een alarm, dus ben benieuwd of het werkt.

Ik snap nog weinig van Homey hoor, dus misschien slaat het nergens op wat ik zeg…

deCONZ is een USB stick, daar heb je een aparte controller nodig, bijvoorbeeld een Raspberry Pi. Er is wel een Homey app die met een deCONZ-controller kan praten.

1 Like

Met deCONZ zigbee usb stick werkt het wel in homeassistant, zelfs op een Intel-NUC onder Proxmox.
Via MQTT weer over te brengen naar Homey.