Hue sensoren geven geen 'Activiteit in huis' aan

Ik heb 4 Phlips Hue bewegingssensoren in huis en een flow die begint met ‘er is activiteit in huis’. Voor de 2e keer in 2 weken faalt deze flow, omdat de flow niet getriggerd wordt door de sensoren terwijl er in een tijdsbestek van 3-4 uur voldoende beweging bij zeker 3 van de 4 sensoren is geweest. Na een herstart van de Homey gaat het weer goed. Hebben meer mensen hier last van ?

De Hue app heeft de neiging vast te lopen naarmate de tijd verloopt(geheugen gebruik wordt steeds hoger)Ik herstart deze app elke nacht met een flow. En elke twee weken een herstart van homey met een flow.

Ik herstart de Homey wekelijks, maar dergelijk gedrag is pas van de laatste tijd en ik heb weinig veranderd in de Homey.

maar ook de Hue app?

Als je Homey herstart, herstart de Hue app ook. De sensoren werken verder goed. De flows die ze aansturen met licht werken gewoon altijd. Alleen de ‘activiteit’ registeren ze dus ineens na een paar dagen niet meer. In de Hue App op mijn telefoon wordt de beweging wel geregistreerd, alleen Homey reageert er dan niet op.

Kijk eens bij inzichten naar het gebruikte geheugen in de hue app, wellicht geeft dat enig inzicht in wat er gebeurd