Hue Hub krijgt nieuw IP-adres, wat kan ik verwachten?

Ik ben bezig mijn netwerk op te delen in gescheiden VLAN’s en zowel Homey als mijn Hue Hub krijgen dus een nieuw IP-adres (beiden uit dezelfde nieuwe range overigens). Mijn vraag is: Wat kan ik verwachten?

Ben ik al mijn reeds gekoppelde Hue lampen/schakelaars straks kwijt in Homey, met als gevolg dat veel van mijn flows niet meer werken? Of blijft Homey netjes communiceren met de Hue Hub, ondanks een nieuw IP-adres? Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat dank!

In geval van de Pro: Ik heb die hub niet, maar als je bij de settings van de Hue app het nieuwe IP invult van je hub, dan moet het goedgaan.

Bedankt Peter voor je reactie. Ik heb de Philips Hue app v5.5.4. geïnstalleerd op een Homey van de eerste generatie. Dat is volgens mij geen Pro. In de settings van de Hue app kan ik een dergelijke setting niet vinden?

Toch maar gewoon geprobeerd en eigenlijk ging het heel soepel. Eerst de Hue Hub verplaatst naar het andere VLAN (bedraad), daarna Homey in recovery mode overgezet naar het nieuwe WiFi netwerk. Homey vond de Hue Hub weer en alle apparaten en flows zijn behouden. Geen settings hoeven aanpassen, simpel eigenlijk.

2 Likes

Ach ja dat is ook zo. Alle bolletjes heten Pro tegenwoordig.