Even voor mijn informatie, wat bedoel je dan met het volgende?
“- Set temperature ; this will set the individual temperature on a device. Attention: there is no way yet to cancel this setting other than setting another temperature or using the Evohome app/system.”
Dat het een x tijd kan duren voor er een update van de status komt was ik al achter. Het vreemde is dat naar zuinige modes, of afwezig dit vrij vlot gaat. En Homey en Honeywell de gevraagde temperatuur tonen. Ik ben nu een uur thuis de Honeywell app zegt “het schema volgend” Maar gevraagde temperatuur staat zowel als bij Honeywell als bij Homey nog steeds op 15 graden. De verwarming is verder wel aangeslagen want het is ondertussen de gevraagde 19.5 graden. Het lijkt er dus op dat de informatie niet terug gekoppeld wordt in de programma modus. (zowel Homey als Honeywell)
Met een test worden keurig alle vinkjes groen.
Duidelijk dat als een service niet on-line is het geheel niet werkt. Ik vind het alleen een beetje vaak en toevallig als ik dan een keer kijk.
De 12 graden vind ik heel vaag. Want dat heb ik nergens gevraagd, of ingesteld. Programma is 15 of 19.5 graden, eco/boost 17 graden, afwezig 15 graden. Helaas kan ik nergens de gebruiksaaswijzing vinden om te controleren waar dit op staat. (Honeywell site staat het ook niet, op mail nog geen antwoord) Gisteravond heeft het weer een tijd op 12 graden gestaan. Wat ik vermoed is dat de eco mode naar het programma kijkt en van de op dat moment gevraagde temperatuur (15 graden) nog 3 graden aftrekt. Ik heb een flow er bij gezet die een notificatie maakt als de ingestelde temperatuur veranderd. Dan kan ik zien wanneer dat gebeurt.
Nog even een ander testje gedaan. 3 flows aangemaakt met 15,17, 19.5 graden. Als ik deze met de hand start reageert de Honneywell app vrijwel direct. (paar tellen) Dus wellicht is het toch het beste in plaats van een programma in de Thermostaat te hebben die je naar behoefde in een andere modus zet. Homey te laten bepalen welke temperatuur gevraagd wordt. Voordeel daar van is uiteraard dat Homey direct weet wat er gevraagd wordt. Ik ga nu mijn flows omzetten, en kijken wat er dan gebeurt.