Homeyduino triggercard aanmaken

Weet iemand de code(s) voor het maken van een triggercard voor Homeyduino? En hoe deze toe te passen.

Ik probeer een trigger te maken op een digitale input maar kom er maar niet achter hoe dit nou precies moet. Ik heb legio voorbeelden doorgespit en uitgeprobeerd maar krijg het maar niet aan de praat.

Als ik de ALS kaart selecteer en dan trigger kan ik de naam “Triggertest” wel invullen maar hij komt nooit in de autocomplete. Moet ik de trigger is aanmelden in de ESP, en zo ja hoe.

Ps serialcode doet het (HIGH/LOW).

Hier de code:

#include <ESP8266WiFi.h>
#include <WiFiClient.h>
#include <Homey.h>

 int InPin1 = D3; 
 int OutPin1 = D2;
 int InPin1State = 0;
 
void wifi() {
  if (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
    WiFi.begin("SSID", "Pass");  //hier heb ik uiteraard de juiste gegevens ingevuld :wink:
    uint8_t timeout = 30;
    while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
      delay(500);
      Serial.print(".");
      if (timeout<1) break;
}
    if (WiFi.status() == WL_CONNECTED) {
      Serial.print("Verbonden met WiFi! (");
      Serial.print(WiFi.localIP());
      Serial.println(")");
}}}
 void setup() {
  Serial.begin(115200); 
  Homey.begin("InputNode"); 
  pinMode(InPin1, INPUT_PULLUP); 
  pinMode(OutPin1, OUTPUT);
}
void loop() {
  InPin1State = digitalRead(InPin1);
  
  Homey.loop();
  if (InPin1State == LOW) {
    Homey.trigger("Triggertest");
    Serial.println("InPin1 LOW");
    digitalWrite(OutPin1, LOW);
  } 
  else{
    Serial.println("InPin1 HIGH");
    digitalWrite(OutPin1, HIGH);
  }
delay(500); 
}

image

Je roept nergens wifi() aan, dus je Arduino bordje heeft geen netwerkverbinding. Daarnaast gebruiken de examples Homey.setClass() maar jij niet, dat is misschien ook wel belangrijk.

1 Like

Goedemorgen Robert, bedankt voor je reactie.

Het was inderdaad zoiets simpels als wifi() in de void loop() zetten :roll_eyes:
Ik kwam gelijk op de issue dat de ALS getriggerd werd met HIGH en LOW en heb dus de prevState functionaliteit toegepast. Nu werkt het perfect.
Ik heb geen setClass toegevoegd, dit is blijkbaar niet nodig, ik wil deze ESP later als sensor aanmaken maar dan wel de triggers kunnen blijven gebruiken. De ESP staat nu als “niet te bedienen” in de app maar dat is prima.
image
Zolang ik de I/O’s maar kan oproepen/aansturen met de FlowCards.
Ik heb het “voor mij” zo simpel mogelijk in de sketch gezet voor een ieder die ook een flow ALS kaart wil triggeren met een Digitale input zonder setClass of addCapability.

#include <ESP8266WiFi.h>
#include <WiFiClient.h>
#include <Homey.h>

 int InPin1 = D3; 
 int InPin1State = 0;
 int prevInPin1State = 0;

void wifi() {
  if (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
    WiFi.begin("SSID", "PASS"); 
    uint8_t timeout = 30;
    while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
      delay(500);
      Serial.print(".");
      if (timeout<1) break;
}
    if (WiFi.status() == WL_CONNECTED) {
      Serial.print("Verbonden met WiFi! (");
      Serial.print(WiFi.localIP());
      Serial.println(")");
}}}
 void setup() {
  Serial.begin(115200); 
  Homey.begin("InputNode"); 
  pinMode(InPin1, INPUT_PULLUP); 
}
void loop() {
  wifi();
  
  Homey.loop();

     InPin1State = digitalRead(InPin1);
    
    if(InPin1State != prevInPin1State){  
       if(InPin1State == LOW){
      Homey.trigger("Triggertest"); // naam van de trigger
        Serial.println("InPin1 LOW");
      } 
      else {
    Serial.println("InPin1 HIGH");
      }
  }
  prevInPin1State = InPin1State;
  delay(100);
  }

Ik ben weer happy, nogmaals dank!!! En een fijne dag!

Hi Robert,

Nog een vraagje over outputs, nu stuur ik een output aan met de DAN "Action"kaart maar dat is natuurlijk maar 1 setpoint: aan.
Weet je wat de code is om de “Digitale Input AAN” en “Digitale Input UIT” kaart te gebruiken?
image

Geen idee, het is alweer lang geleden dat ik iets met Homeyduino gedaan heb :sweat_smile:

:grin: Zonde, ik begrijp dat de ondersteuning van Athom mbt Homeyduino er ook niet meer is. En dat terwijl dit toch 1 van de waardevolste toevoegingen is, als je dit werkend krijgt zijn de mogelijkheden eindeloos. Uiteraard niet voor bridgegebruikers.
Ik loop inmiddels ook al weer klem met de triggers, krijg het niet voor elkaar om er meer dan 1 aan de praat te krijgen. :cry:

Het zou mooi zijn als ik de code zou weten van de Remote configuratie, of in ieder geval hoe het er uit ziet nadat je de I/O’s hebt gedefineerd.

Misschien komt er nog iemand met een goede tip, anders blijf ik nog wel puzzelen maar mijn kennis is zeer beperkt mbt de Homeyduino code.

De code van de app staat hier: GitHub - athombv/com.athom.homeyduino: Homeyduino is an Homey app which allows you to easily connect your own Arduino projects to homey

Ik zit in die app.json te kijken maar dat is toch de code van de app zelf en niet wat je in de sketch zet?

Oh, je bedoelt de code van de Arduino library? Die staat hier: GitHub - athombv/homey-arduino-library: Homeyduino: connect your Arduino projects with Homey

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Ok duidelijk, hier moet ik afhaken. Ik moet het grotendeels hebben van de copy/paste methode en hier kan ik geen chocola van maken, dit is een brug te ver voor mij. Wie weet in de toekomst :innocent: :grin: