Homey wilt niet synchroniseren met Google

Hallo allemaal,

Zit met een probleem dat Homey niet wil synchroniseren met google.
Als bij Homey ā†’ instellingen ā†’ Google assisent ā†’ Synchroniseer aan vink dan krijg ik de fout melding ā€œLink je homey account eerst in de Google Home appā€

Deze is gelinkt in de google home app, Heb de link ook verwijderd en homey opnieuw gekoppeld zonder succes.

Hopelijk heeft er iemand hier ervaring mee en die mij kan helpen :slight_smile:

Alvast bedankt.

Als je langer dan een paar uur hebt gewacht met de sync knop aanzetten (het kan ff duren nl.):

Misschien helpt dit:

  • Homey ontkoppelen

  • Google home app geforceerd stoppen

  • Cache legen en gegevens van de app wissen

  • Telefoon opnieuw starten

  • Homey koppelen

  • Iets anders gaan doen

  • Sync schuif aanzetten, bij de foutmelding wederom iets anders gaan doen, net zolang totdat het lukt

Ik heb dit vanmiddag toevallig gedaan, zowel bij de Home app als bij de Homey app.
Helaas zonder resultaat.

Na het koppelen van Homey in de Home app, staan wel alles lampen enz in de Home heb.
Alleen de laatste geĆÆnstalleerde dingen van Homey niet.

Hier al tijden hetzelfde probleem.

Lig het gelukkig niet aan mij, gebruik al paar jaar Homey, en het is omdat nieuwe spullen geĆÆnstalleerd had waardoor ik er achter kwam dat het niet meer werkt.

Een andere gebruiker had zn homey gesynct met een ander email adres en vergeten. Mogelijks is dit het probleem?

Het e-mailadres is goed (had me zelf ook af gevraagd :slight_smile: ), Maar anders kan hem ook niet koppelen aan Google home

Ik bedoel je google account zelf, niet je homey account. Deze kunnen verschillend zijn.

Ik kan in Homey niks doen qua e-mail adres ?

Bedoel te zeggen, ik kan alleen in de Google Home app de homey linken.
Deze is gelinkt zonder problemenā€¦ in Homey kan je alleen maar het knopje synchroniseren aan zetten.

ā€œOkeej doedel, synchroniseer apparatenā€ roepen kan helpen

Ook al paar keer geprobeerd, zonder succes :frowning:

Wat voor type apparaten? Want niet alles is google home ā€œgeschiktā€
Testje, als je effe een virtuele schakelaar aanmaakt, en daarna synchroniseren. Komt hij dan in Ghome?

Heb je in Ghome ā€˜Homey account re-connectenā€™ al geprobeerd?

Yep, maar blijf deze melding krijgen

Terwijl Homey gewoon verbonden is.

Heb precies het zelfde als @Peter_de_Vos.
Ben er wel een beetje van overtuigd dat het een technisch probleem is, maar wij als gebruiker weinig aan kunnen doen.

Lastig verhaal inderdaad. Ik heb net nog ff getest, een nieuwe virtuele schakelaar staat vanzelf in Ghome nadat ik hem had aangemaakt. Het lijkt niet een generiek probleem dan.

Hebben jullie ooit een wachtwoord van Google of Homey gewijzigd terwijl ze nog gekoppeld waren? Ik weet zo ook niet wat er aan de hand kan zijnā€¦

Deze persoon heeft het, rigoreus, weer aan de praat gekregen:
ā€œIk heb de synchronisatie met google in Homey uitgeschakeld, homey uit google home verwijderd, ook de google home app van mijn telefoon verwijderd, homey en al mijn google miniā€™s opnieuw opgestart, alles opnieuw geĆÆnstalleerd en geconfigureerd en nu werkt het.ā€

Heel vreemd, maar hier ookšŸ¤”

Iemand hiervoor al een oplossing? Ik heb vanaf deze week hetzelfde.
Ben erg nieuwsgierig!
B.v.d.

:upside_down_face: Staat toch in het 2e bericht boven jouw bericht?