Homey software 2.0 maar ook hardware 2.0?

Dan heb ik denk ik verkeerde vrienden :thinking:

Begrijp me niet verkeerd, Homey is een gaaf product!
Maar met mijn punt doelde ik er op dat de nieuwe Homey pro, geen pro(fesional) device is maar meer een -plus (= spec-bumb). Bij een pro zou ik de bovenstaande lijst van features verwachten.

Een Raspberry pi is verre van pro bdw, de r-pi is veel meer hobby-esk dan Homey, de stabiliteit van bv een Domoticz, HomeAssistant (sorry HA lovers), of andere distrubutie op een pi is een beetje sneu (heb 3jaar Domoticz ervaring, maar draaide het uiteindelijk op mijn HP microserver met Xeon processor en 16GB memory, en een dikke raid setup) (ohw ik heb echt verkeerde vrienden :see_no_evil:)

2 Likes

Ik moet zeggen, alles wat je zegt snijdt hout. Ik zit nog steeds in jouw team hoor.
En ook ik bezondig me wel eens aan brute forcing naar een oplossing toe. Gewoon opschalen met die hardware!
Maar je moet toch wat vaker buiten komen hahaha

Precies dit. Dat vergelijking gaat gewoon mank omdat honey nooit bedoeld is voor de pro user. Dat is aan alles te zien (marketing, vormgeving etc) daar reageerde ik op.

Ik ken ze wel, maar die laten dat aanleggen. Weten nog steeds niet wat het is, laat staan dat ze zelf gaan prutsen om daar een rackhomey in te frommelen.

Wat meer ontopic:
Ik vind het een verstandige zet van Athom, zo’n pro. Voor de consument die net wat meer wil, en die zijn er, geeft de homey-pro daar invulling aan. Denk zeker dat dat een behoefte invult.

2 Likes