Homey Setup: Kan niet met interne wifi van Homey verbinden (opgelost)

Hi,

Nadat mijn vorige Homey gebricked is na een lange tijd geen gebruik heb ik een nieuwe gekocht (wellicht het zelfde probleem…). Tijdens de eerste setup is het gelukt de homey met de router te verbinden, tijdens het laden van de update kwam er een error. De Homey is terug in de setup fase.

Nu moet ik met mijn telefoon of via laptop (option ingedrukt houden) de setup weer draaien. Echter wil zowel mijn laptop als mijn telefoon niet meer verbinden met Homey voor de setup (HomeySetup-XXXXX) (gele cirkel geeft een puls). De laptop komt wif diagnostics en de iphone met “Unable to join the network”.

Een reset door de homey op zijn kop te houden kan ook niet gestart worden. Heeft er iemand een idee?

Update: Heb de netwerk vergeten functie proberen te gebruiken. Ook dit werkt helaas niet omdat het netwerk nog niet tot stand gekomen is. Met een schone laptop, zonder enige cache, kan ik helaas ook niet verbinden met de Homey.

Je kunt alles nu via de mobiele app doen sinds een poosje.
Haal Homey even een kwartier van de stroom.
Probeer ook je wifi tijdelijk zo simpel mogelijk in te stellen (2,4GHz only, geen ‘hippe’ toestanden).

De tips van @Peter_Kawa ook geprobeerd.

Eerst de homey van de stroom voor een tijd. Daarna aangezet en zijn ding laten doen voor een aantal uur. Dit gaf geen succes.

Daarna het wifi netwerk uitgekleed (repeaters uit het stop contact en alleen 2.4Ghz aangezet). De Homey weer een tijd uit het stopcontact en opnieuw geprobeerd te verbinden. Geen succes. Ook na de Homey een aantal uur met rust gelaten te hebben geen succes.

Ook de recovery modus wil helaas niet werken na de Homey een avondje te laten rusten in het stopcontact.

Ga nu nog een andere USB charger proberen (niet de meegeleverde) en alle sequences herhalen.

Update: Success :raised_hands:

In plaats van de meegeleverde 5V 2A heb ik een blokje met 5V 3A aangesloten. Direct succes en verbinding. Of het echt dit blokje is geweest weet ik niet. Maar het lijkt er wel op.