Homey off line TP-link Deco

Zou natuurlijk kunnen, maar dat is voor mij lastig te testen, ik heb geen vergelijking hoe stabiel andere homeys zijn met wifi.
En aangezien er hier veel mensen last hebben met de combinatie tp-link en homey, of uberhaupt wifi en homey, kan het aan zoveel factoren liggen.

Voor nu is er nog verbinding, hopelijk even voor langere tijd.
Er is al een homey ter reparatie, als die terug is kan ik altijd deze nog opsturen voor controle.

Willem,
Heb je Hoey al voorzien van een zwaardere voeding? De originele voeding van Homey is vaak een probleem.

Ik ben erg benieuwd wat hier uit komt, ik heb ook verbindingsproblemen met Homey icm tp-link Deco X60.

Nu vraag ik me af of het handig is om een aanvullende deco (geen X60) toe te voegen aan het tp-link mesh ecosysteem.

Zodat de homey met die kan verbinden

Hier ook problemen sinds de installatie van DECO XE75’s
5 GHz uitgezet
Homey in recovery mode
Zoeken naar netwerken : netwerk staat er niet tussen…

Hier in huis staan er een paar Deco p9. Homey in het begin zoeken op 2.4 ghz en daarna mesh uitzetten van alleen homey. Daarna gewoon weer 5 ghz aan en draaid al een paar jaar als een zonnetje. Wel een hoofd deco uitgekozen als Router voor wifi en modem wifi uitgezet.

Dag Rene,

Zeker, ik heb een 3A voeding, ipv de standaard 2A.
Dat was het eerste wat ik deed bij sinds andere problemen.

Eerste uren ging het nu weer goed. Maar sinds enkele uren is homey toch vaker niet dan wel bereikbaar.

Ook geprobeerd met een hotspot op een telefoon. En wel tig andere opties, maar stabiele verbinding lukt met deze homey gewoon niet.
Zelfs dus niet met een simpele 2.4ghz router

Momenteel heb ik mijn homey kunnen verbinden met mijn Deco X60.

Ik heb m’n wifi’s ssid aangepast (niet dat ik denk dat dit van invloed is) en ik heb de backhaul bekabeld.

Het is even wachten of de verbinding op langere termijn ook stabiel blijft.

Mocht dat niet zo zijn dan overweeg ik toch een losse access point.

Nu 2 dagen terug een nieuwe router van tp-link gekocht en achter de deco aangesloten als een eigen netwerk.
Deze op 2.4 gezet, en verder alle extra functies uitgezet.
Nu is de verbinding de laatste dagen goed stabiel.

Vrijwel alle apps en hubs zijn nu ook weer te zien op homey via het netwerk van de deco.
Alleen de gateway van ecowitt en misol heb ik nu op het netwerk van homey gezet.

Verser nog geen problemen ondervonden dus op deze manier.

Zal in de toekomst even kijken op welk netwerk ik eventuele andere hubs toevoeg.

1 Like

Voor welke router heb je gekozen?

Ik heb nu een archer c6 gebruikt.